[BC3] SMB filename probs

Pagina: 1
Acties:

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een tijdje geleden verwijderde iemand intern per ongeluk een groot aantal documenten... Schijf afgeleverd bij datarecovery, nu hebben we de schijf terug met 4557 gerecovery bestanden, met Inode namen (bijv. 437390:29)...

Probleem: ik wil vanaf een windows 2000 machine deze bestanden met word openen om de nog herkenbare documenten een normale naam te geven en terug te zetten in mijn documenten. Echter: ik heb in de dir op de fileserver netjes de 4557 bestanden staan, maar als ik vervolgens met Win2K de directory met bestanden bekijk, staan er maar 469 bestanden (en twee directories zonder naam, die terug linken naar de huidige dir?)... De bestanden hebben gemangelde namen: "10040~#M" bijvoorbeeld, en de overige bestanden zijn niet te zien???

Verborgen bestanden weergeven staat aan... Wie weet wat hier fout gaat ????

Verwijderd

Dit probleem komt vaker voor er zijn een aantal opties.

Zijn het bestanden die beginnen met een punt zoals .abracadabra
Hoe staan de user rechten van de bestanden. je kan ff alles veranderen naar 444 dan kan iedereen het zien. Hoe log je in op de windows bak.
Als je op de console (de machine met samba) kijkt dan zie je wel alle bestanden?

M.V.G.R.

Sebastiaan

• B-Man
  • Niet online
- bestanden beginnen niet met een punt
- rechten zijn 764 (rwxrw-r--)
- Met de console zie ik wel alle bestanden

Op dezelfde Samba share staan (in een andere dir) de rest van mijn documenten, lange bestandsnamen, en die kan ik gewoon allemaal zien.

Ik vinnet maar vreemd, kan het zijn dat samba de bestanden mangled vanwege de dubbele punt in de bestandsnamen ? Waarom zou samba dan maar 469 bestanden weergeven, en niet 4557 gemangelde bestandsnamen...

Die twee directories zonder naam zie ik trouwens met de console ook niet...

Verwijderd

zie ik ook niet
kopieer een bestand met dubbele punt in de naam naar een andere dir (backup) verander die filenaam naar een file zonder punt.

MVGR

Sebastiaan

doe dit ff niet met de originele file

• B-Man
  • Niet online
De file listing werkt nog steeds niet goed met samba... dus ga ik de files gewoon downloaden over FTP naar mijn werkstation...

Probleem: de bestandsnamen bevatten een dubbele punt, en dat accepteerd windows niet geloof ik... CuteFTP maakt er een _ van en geeft dan de melding dat het bronbestand niet bestaat....

Kan ik met een shellscript voor alle bestanden de dubbele punt vervangen door een enkele punt ? En zo ja, kan iemand me dan aub helpen met dat script ?

BvD