Toon posts:

[BC3] Netwerk installeren onder Mandrake

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mandrake 7.2 geinstalleerd, en hij detecteert mijn ethernetkaart (NE2000) maar als ik bij networksettings alles invul om mijn cable modem te doen werken, en dus op internet te gaan; dan zegt hij dat hij geen ethernetadapter kan vinden...
nochtans is de kaart perfect geinstalleerd...
is er nu een mogelijkheid om handmatig een kaart toe te voegen, en zo zelf misschien iets te kunnen veranderen ??
thanx

Ik ben hier een totale newbie in, en kan alle hulp dan ook gebruiken... ;(

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Misschien is het handig om te vermelden waar wel wordt aangegeven dat ie ''m heeft gevonden en waar niet. En op welke manier ben je de netwerk settings aan het aanpassen, handmatig in de conf files, of met een prog onder X.
Voor veel handigheden en antwoorden op vragen in het Nederlands kan ik je verwijzen naar www.LiNuX-nl.cx (een tijdje niet ge-update, maar toch nog handig :))

Zoek wat je niet eerder vond

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 23:20
Kan je je eigen netwerkkaart (IP) pingen?

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 09:22 schreef balk het volgende:
Kan je je eigen netwerkkaart (IP) pingen?
en het antwoord:
gaan; dan zegt hij dat hij geen ethernetadapter kan vinden

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 23:20
modem != netwerkkaart

Ik heb hier een fijn externe kabel modem

Verwijderd

ik neem aan dat je het onder X hebt geconfigureerd. Het zou natuurlijk niet moeten uitmaken, maar probeer het dan eens onder de console (text). Inloggen als root en dan netconf draaien.

Verwijderd

Doe eerst (een console of xterm) ifconfig -a, om te kijken of je ne2k kaart word ontdekt. Zo ja, doe je
a) ISPstatic ip [b]ifconfig ethX <ipaddr>
b) ISPdhcp dhcpcd -i ethX

Doe vervolgens een ping naar het adres van je ethX kaart, om te kijken of je een verbinding daarmee hebt.
Pagina: 1