Toon posts:

[BC3] welke linux met X op een 486 ..en lach niet!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
de topic is vrij duidelijk... welke linux kan ik draaien op een 486 DX 100mzh X moet eigenlijk wel kunnen draaien.
ga nu niet meteen zeuren van het word traag enzo want dat weet ik ook wel :P ..maar wat is dan de minst trage.. gewoon ff serieus antwoorden.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

''De linux'' die jij wilt, met IceWM ofzo, lekker ligt.

Verwijderd

j3p = ???

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

huh? wie ik ben? ik ben jep!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Debian, zonder een X-shell

Verwijderd

Topicstarter
wat zei ik nou..MET X :)

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40
Het geheugen is heel belangrijk, het kan met 16 mb, met een lichte X server (ik weet niet of het met XFree86 lukt, misschien wel, er zijn ook eenvoudigere varianten) en een lichte windowmaker. 16 mb is echt het het minimum, 32 mb is toch wel aan te raden.

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe zit het dan met die pentium optimized distro''s.. ik draai zelf mandrake, maar alles op pentiums..dit word me eerste 486 met linux

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40
Hoeveel geheugen heb je eigenlijk? Mandrake 7.2 is voor i586, werkt dus niet. Er is wel een Mandrake 7.0 versie die voor i486 gecompiled is.

Verwijderd

je beste kans is waarschijnlijk een "schone" linux distro, dus debian denk ik dat het beste zal draaien...

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 08:34
ja , neem idd iets van debian of slackware en dan een zo sober mogelijke window manager. fvwm(2) is waarschijnlijk wel een goede keus.

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

Verwijderd

Linux v1.0 misschien ?

• Victor78
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 20:53
Ik denk dat je redhat 6.2 wel kunt doen. Ik heb zelf een servertje met een 486dx2 80mhz en 24mb intern. Daarop draaide X. Wel traag, maarja het werkte wel. Zelfs netscape werkte. Nu heb ik X eraf gegooid, who needs X on a server?

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

X op 486. ''K heb het ook gedaan, alleen het was de eerste keer linux, dus had ik gnome + enlightment gedaan (juist, ultiem zwaar dus)

Ik zou, als ik jouw was, gewoon WindowMaker nemen, XFree 3.3.6, en 2.4.3 kernel die je zelf lekker ligt configureert, dan maakt het niet eens zoveel uit welke distro (hoewel debian & slackware een stuk sneller zullen draaien dan bv. Corel)

8-)

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

Verwijderd

Small linux met TinyX moet zeker werken (al bij 4 Mb)

http://www.superant.com/smalllinux/
Pagina: 1