[BC3] linux webserver

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
hoi,

ik wil met een 486ger een linux webserver opzetten, nu heb ik een paar vraagies:

1. welke linux?
het moet een kleine linux zijn want het blijft een 486 met 200mb schijfje.
keb zelf hier corel linux liggen maar die lijkt me een beetje veel te groot(of niet:?)

2.hoe stel ik linux in?
ik ben newbie op het gebied van linux, ik heb nu 1x mijn linuxje geinstaleert gehad en meteen eraf gehaalt omdat ik nog net dat soort startknop kon vinden;(

Dus hoe werkt linux, hoe stel ik hem als webserver in en hoe werkt het bestands-systeem?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

• BC3 Victim
hmmz, redhat linux dus.welke versie mot ik nemen, de nieuwste zal mischien een beetje te groot:?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Corel linux = prut

Die moet je dus nooit nemen.. :)

Wat bij mij het beste werkte was eerst een install (mandrake in dit geval) op m''n main systeem en dan gaan tunen/instellen tot ik ''m pricies zo heb als ik ''m wil.. Daarna de kernel+binairies overgezet op m''n router, en hoppa.. draaien als een trein, uptime staat nu op 25 dagen, laatste keer down was om naar kernel 2.4.3 te gaan..

Ik heb trouwens dat ding ingebouwd in een wall-mounted 19" kast, foto''s ervan kun je vinden in deze thread:

[topic=156651]

• BC3 Victim
Kijk ook eens naar ''the linux router project'':

http://www.xtdnet.nl/linux-router/

Als je het ding ergens in een gangkast in wil bouwen oid. is een SSH login makkelijk voor de "down ''n dirty stuff" maar voor het ''normale managment'' moet je zeker ook even naar webmin kijken, hier is een screenshot van mijn webmin:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/zikken/webmin.jpg

Verwijderd

kunt beter debian nemen, die is wel een stuk moeilijker, maar installeren van webserver is bijvoorbeeld 1 commando: apt-get install apache

verder gaat debian errug netjes met zijn ruimte om, is uitermate configureerbaar EN secure.

lees je eerst goed in, en probeer wat standaard dingetjes en ga dan pas met webservers aan de slag. wees vooral bedacht op veiligheid (file permissies). succes

• BC3 Victim
ja, ik ben ook newbie op het webserver gebied dus mag ik eerst alle vertalingen weten?

router
apache
mysql

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:41

Valium

- rustig maar -

router = tussencomputer. Als jij iets download van iemand. Dan gaat dat door allerlei andere computers en apparaten van bedrijven, instanties en natuurlijk jouw ISP (chello bijvoorbeeld) Die computers / apparaten heten routers. Je kunt er ook eentje zelf maken van een oude computer. Dan kun je daaraan weer een hele hoop computers hangen in je eigen huis die allemaal tegelijk kunnen internetten.
Apache = meest gebruikte webserver ter wereld. "Men" vind het ook de beste webserver ter wereld. Ik ben ook men.
MySQL = database. Kun je je MP3s mee sorteren. Of een webwinkel mee beginnen. Of een forum opzetten zoals GoT.
Pagina: 1