Toon posts:

[BC3] slackware 7.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net slackware 7.1 geinstaleerd alleen startx wil die niet opstarten, ik weet hoe dit komt, want slackware heeft een andere kernel en ondersteund mijn videokaart dus niet, maar hoe los ik dit op?
Moet ik de kernel installeren, zoja hoe dan, want ik heb totaal geen verstand van die commando''s in linux :'(

PLEASE HELP ME

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 08:34
Ik wil niet vervelend doen, maar doe het lekker toch >:) :
Als je geen boek hebt is het misschien beter om met een andere distro te beginnen. Maar man en howtows doen ook wel een hoop hoor.
In ieder geval moet je nu eerst even xf86config draaien.

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

ik denk inderdaad ook dat je misschien beter aan een andere distributie kan denken als je gelijk startx typt en verwacht dat het werkt in slackware... :)

\o/

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:57
Je hoeft geen andere kernel te installeren voor je videokaart, daar heeft je kernel namelijk weinig mee te maken.
Wat heb je voor videokaart?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ja, geef eens wat meer info, dat zou niet onhandig zijn :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus v7100 geforce 2 mx

Verwijderd

Voor die nVidia kaart (MX) moet je Xfree >= 4.0.2 hebben als ik me niet vergis. Als je per se Slackware wilt hebben zou ik voor de slackware-current versie gaan. Daar is _GEEN_ iso van te krijgen en je zal alles ''met de hand'' moeten downloaden en bootfloppen aanmaken.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:57
Jah, die Slackware-currents zijn best goed.
Op mn servertje staat die van 31 maart 2001.
Als je die current download kan je de cd bootable maken door in nero voor bootable cd te kiezen en dan de image uit de .eltorito dir op te geven en aangeven dat ie een 2.88mb floppydrive moet emuleren.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Hmm, ja inderdaad. Je moet XFree 4.02 hebben voor jou videokaart. Eigenlijk is dat allemaal erg simpel te realiseren als je weet hoe het moet.
Korte uitleg:
* Haal twee bronbestanden op van XFree 4.02 (ergens op de ftp.xfree86.org).
* Zet ze in /usr/src
* Pak ze uit met "tar -zxvf <bestand>"
* Doe dan "cd xc"
* Dan "make World"
* Dan "make install"
* Dan "make install.man"
* Nog ff ldconfig draaien, zodat linux de libs ook weer ken vinden: "ldconfig"
* dan doe je "xf86config" waarmee je je videokaart enzo kunt configureren.
* dan "startx" en zie daar!

Je moet da wel bij de setup van Slackware XFree enzo uitzetten, want anders staat XFree 3.3.6 op je systeem.

O ja en je hebt een Window Manager nodig. je kunt gewoon Window Manager, KDE of Gnome halen vanaf de Slackware CD-Rom, maar je kunt natuurlijk beter een recente versie van het internet rippen.

PS: laat ze maar lullen hier, maar je moet gewoon beginnen met Slackware hoor! Daar leer je het tenminste echt van, in plaats van al die domme configuratieprogramma''s.

PS2: Koop een boek: "linux in een notedop" ofzo. Dat is altijd erg handig!

[deze advertentieruimte is te koop]

Pagina: 1