<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25
1) je MAC adres word niet vrijgegeven
2) dhcpcd (zoek maar op freshmeat.net)
2) dhcpcd (zoek maar op freshmeat.net)
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
bij mij altijd wel <bij chello dan ik heb nl. een dhcp modem <terayon>> hij geeft het nl. vrij bij chello of in de modem maar is er een gelijk of soortgelijk commando voor linux?
<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25
met ifconfig krijg je de gegevens over je NIC
met dhcpcd eth* krijg je een release
afsluiten doe ik met killall -9 dhcpcd
by the way, ik draai slack, kweet niet of redhat ifconfig heeft
met dhcpcd eth* krijg je een release
afsluiten doe ik met killall -9 dhcpcd
by the way, ik draai slack, kweet niet of redhat ifconfig heeft
Ik denk dat je je MAC en IP adres doormekaar haalt, MAC is netwerkkaart-afhankelijk, IP nietOp vrijdag 06 april 2001 17:36 schreef Kogelvis het volgende:
bij mij altijd wel <bij chello dan ik heb nl. een dhcp modem <terayon>> hij geeft het nl. vrij bij chello of in de modem maar is er een gelijk of soortgelijk commando voor linux?
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Hmm je Mac adres releasen is best lastig, want dan mot Linux gaan solderen op je netwerkkaart ofzo 
Je IP releasen kan wel, maar heeft meestal weinig zin, want je least meestal een IP-adres voor een bepaalde periode.
Releasen kun je doen door je DHCP client opnieuw te starten. kweenie hoe dat moet in Rode Hoed...
Je IP releasen kan wel, maar heeft meestal weinig zin, want je least meestal een IP-adres voor een bepaalde periode.
Releasen kun je doen door je DHCP client opnieuw te starten. kweenie hoe dat moet in Rode Hoed...
[deze advertentieruimte is te koop]
Pagina: 1