Toon posts:

[BC3] Linux, ik wordt er gek van!!!!!!!!!!1 O ja en lees

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een keer linux mandrake 7.02 geinstalleerd, om een of andere reden duurde de installatie 7 UUR :? , maar toen de installatie klaar was had ie een probleem met x-windows (met de videokaart) du skon hij x-windows niet opstarten, maar IK heb NIKS aan alleen zo''n schermpje, dus......
Twee weken later installeerde ik met volle vreugd linux redhat 7.0 (ik dacht natuurlijk dat alles goed zou gaan) maar toen ie bij 70% was vroeg ie om disc 2 (disc 2? dacht ik, die heb ik er helemaal niet bijgekregen)dus ik bel de help-desk op en leg het probleem uit maar weten ze geen antwoord op mijn vraag >:) (wat is d at nou voor een help-desk).
Na een uurtje klooien was ik er zelf achter gekomen dat ik een kleinere installatie moet doen....en dat lukt, ik dacht er is hoop.......FORGET IT....
Toen ik startx intypte onder linux gaf die een foutmelding over mijn vidiokaart :'( (geforce 2 mx). Deze linux deed het bij mij dus ook niet.
Een paar dagen later had ik van een collega linux slackware 7.1 gekregen(ik dus helemaal blij) Ik heb alles gedaan en probeer het te installeren, gaat die ineens zeuren over dat ie mijn cd-rom drive niet kan vinden.....Ik heb verdomme zelfs de installatie gewoon opgestart met de cd

HET IS GEWOON BELACHELIJK
Maar.......ik ben ook een linux newbie

Weten jullie hoe ik dat probleem met slackware 7.1 kan oplossen

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 09:43
ik denk dat je daar ook problemen met je videokaart kan vinden.

zou best kunnen dat je eerst even een howto op internet moet zoeken hoe je die videokaart installeert onder linux

3kwp pvoutput

• Victor78
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 20:53
Voor de geforce 2 mx heb je apparte drivers nodig van nvidia. www.nvidia.com

Verwijderd

Topicstarter
Oke Oke.....Maar hoe installeer je die drivers

• Logic
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 22:01

Logic

SmartOS:Love at First Boot

ik heb ook een geforce2mx en heb helemaal geen problemen gehad met mandrake 7.2

If it bleeds, it can be killed!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40
Mijn Geforce 2 GTS deed het ook in 1 keer prima onder Mandrake 7.2 alleen voor 3d acceleration heb je dus die nvidia drivers nodig. De open source nv driver zit standaard bij XFree en werkt ook met de geforce2mx. De installatie van Mandrake 7.2 is supermakkelijk, cd erin, opties aanklikken en binnen een half uurtje klaar. Je hebt toch wel een aparte partitie gemaakt??? Een root en een swap? Als je op je windows partitie gaat installeren kan je veel problemen verwachten, das echt niet aan te raden.

Verwijderd

/me in mRNiCeGuY mode:

Natuurlij kheb ik gee nlunix partities gemaakt! |:( Dat was veels te lasti gen ook kna ik dan neit van windos lunix leze. Ok moet lunix helemaal dezelfde werken dan windos. Adners is he t gewoon slecht! Al sik eers beoken of howt os mot lezen is lunix dus :r

/me moest zich ff uitleven, sorry.

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Wat voor CD-Romspeler heb je dan in je computer hangen?
Als je een SCSI hebt dan moet je hoogstwaarschijnlijk een opstartdiskete maken waarop een kernel staat die je SCSI kaart ondersteund. Dit kan met rawwrite of rawwritewin.
Opstartdiskette images staan op de cd-rom. Je hebt een bootdisk en een rootdisk nodig. Op de bootdisk staat je kernel en op de rootdisk staat een simpel bestandssysteem.

Heb je een IDE CD-Romspeler dan is er iets mis. Probeer hem anders eens handmatig in te geven.
Het laatste wat kan is dat je je cd-romspeler hebt aangesloten op een Isa geluidskaart. Nou dat kun je dan beter vergeten, want om uit te gaan leggen hoe dat werkt kost minstens 5 uur ;)

O ja: niet te snel opgeven, want anders moet je maar gewoon bij Windhoos blijven en niet Linux installeren omdat het stoer is.

PS: Slimme college van je die Slackware 7.1 aanrade, het is een mega distributie.

[deze advertentieruimte is te koop]

• RG
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Kwas nog ff wat vergeten. Het kan ook zijn dat je een IDE kaart hebt (zo''n Promise ofzo)... Daarvoor geld hetzelfde als voor een SCSI kaart.
Let er wel ok dat Slackware 7.1 iets compleet anders is dan Mandrake of RedHat. Zeer waarschijnlijk moet je de nieuwste versie van XFree zelf compileren, maar dan heb je wel een racemonster.
Bij Slackware 7.1 zit namelijk XFree 3.3.6, en die heeft compleet geen ondersteuning voor GeForce 2

[deze advertentieruimte is te koop]

• oXygeN
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

Op vrijdag 06 april 2001 18:05 schreef mRNiCeGuY het volgende:
Oke Oke.....Maar hoe installeer je die drivers
RTFM

\o/

Verwijderd

Beste..

Zei je dat je een Geforce MX had? Dan is de oplossing heel simpel ga naar www.xfree86.org en haal daar van af de nieuwe x-server. Je moet hebben ..glibc21 even kijken op hun ftp-site. En dan moet je sh Xinstall.sh uitvoeren en opgelost is het probleem. O ja installeer geen X font server daar is wat mee aan de hand maar ik weet niet wat. Dit moet de oplossing zijn. Geef anders even je e-mail adres dan mail ik je die patch wel even toe. Mijn mail-adres is mohlmann5@zonnet.nl
Succes.

Matthijs

Verwijderd

Beste..

ftp://dl.xs4all.nl/pub2/mirror/XFree/4.0.2/binaries/Linux-ix86-glibc21/
Dit is het adres waar je hem van kunt downloaden.

Matthijs

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

ik wordt ?? :?:?

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:04

Sharky

Skamn Dippy!

Op zaterdag 07 april 2001 19:53 schreef MAZZA het volgende:
ik wordt ?? :?:?
damn ik denk ik ben de enige die het heeft gezien. snel posten...but nooooooo

This too shall pass

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Niet vervelend bedoelt dan, maar wat zoek je in linux?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:18

Servowire

prutser:~#

Another one bites the dust
>:)

met papier mache kun je alles maken!!

• Grijns
  • Laatst online: 10-05 22:08
linux sucks ... trust me.

als het zo''n goed besturings systeem was dan zou het op zijn minst zelf z''n devices kunnen vinden.

case closed.

• WhiteAss
  • Laatst online: 20-08 00:20
Gisteren SuSE linux 7.1 geinstalleerd en alles werd in eens gedetecteerd.
DAT KAN IK VAN WINDOWS TOCH NIET ZEGGEN
Het was de 1e keer dat ik Linux installeerde en het viel mij 100% mee (de meeste tijd zat in het downen van de ISO:P).

Ik heb het alleen wel zo geinstalleerd dat ik altijd vanaf de cd moet starten. of dat dit niet anders kan of dat dit gewoon te veranderen is moet ik nog proberen uit te vinden.
Op vrijdag 06 april 2001 18:58 schreef mietje het volgende:
/me in mRNiCeGuY mode:

Natuurlij kheb ik gee nlunix partities gemaakt! |:( Dat was veels te lasti gen ook kna ik dan neit van windos lunix leze. Ok moet lunix helemaal dezelfde werken dan windos. Adners is he t gewoon slecht! Al sik eers beoken of howt os mot lezen is lunix dus :r

/me moest zich ff uitleven, sorry.
Dit staat dus helemaal nergens op.
mRNiCeGuY probeert ook eens linux uit (net als ik) en wordt dan meteen afgebokt om dat hij iets niet snapt.:r
Als je geen zin hebt om te helpen post dan gewoon nix.
Op zondag 08 april 2001 02:50 schreef Grijns het volgende:

als het zo''n goed besturings systeem was dan zou het op zijn minst zelf z''n devices kunnen vinden.

case closed.
En dit is volgens mij een figuur dat nog nooit naar linux gekeken heeft maar gewoon zecht wat hij toevallig een keer opgevangen heeft. :r

PS. Ben nu lekker in BeOS aan het werk :)

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:18

Servowire

prutser:~#

case closed.
Jij hebt nog nooit linux geprobeerd

met papier mache kun je alles maken!!

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 15:07

TricTrac

=;-)

case closed.
Linux roelt zwaar! Het probleem is alleen dat het nog "onbekent" is bij mensen en ze niet weten hoe het precies werkt... en volgens mij ben jij er 1 van :r

Verwijderd

case closed.
LoL... linux super-os.. maarjah je moet er WEL WAT VAN SNAPPEN dan he ;)... blijf jij maar lekker bij je ignorant windows... en geniet van de laadtijd en van de blauwe schermen.. of je beOS waarmee je geen reet kan doen... :)...

case closed.

• RedHat
  • Laatst online: 17:25
hij wil geen linux !! snap dat dan, hij wil lunix!!!! ;)

• Grijns
  • Laatst online: 10-05 22:08

case closed.
hahaha wat happen mensen toch leuk soms. =)
Ik heb ervaring met slackware / redhat / solaris / Beos en natuurlijk de windows zooi =)

en ja Linux kan best leuk zijn enzo je moet er gewoon tijd in willen steken.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Op zondag 08 april 2001 15:40 schreef Grijns het volgende:

[..]

hahaha wat happen mensen toch leuk soms. =)
Wat een zielige grapjes :'(

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
[..]
[..]
ROTFLMAO :D

Verwijderd

Ik had Ueberhaupt geen problemen met mijn Suse Linux 7.1 distro. Installeren en het vond zowat al mijn win-hardware. Puike prestatie.

Gek worden van Linux.... Ik ken het gevoel. Heb voor de 7.x reeks kwam ook veel frustraties opgedaan met onrijpe Linux distro''s.

Maar zoals het nu gaat dan is er over een jaar een Linux die Windows van tafel veegt.

• goodfella
  • Laatst online: 23:15
ik heb dat ook een keer gehad.
Bleek een bios update het goed te doen vanwege geheugen conflict met iets vaags.

Alle linux distri''s deden het toen supertraag, zelfs corel linux.

Verwijderd

case closed.
uuhh , dat doettie wel , en Linux is zwaar in orde MAAR het zit soms niet mee met de installatie , meestal is het verstanding om een linux versie aan te schaffen waar een nederlandse handleiding bij zit , en dan neemt het flink wat tijd in beslag om met linux om te leren gaan , maar laten we eerlijk zijn als je zomaar in in een ferrari stapt is het maar een kwestie van tijd en het gaat mis , een kadett ( lees windows) kan iedereen rijden :)
Pagina: 1