Toon posts:

[BC3] Mandrake + Cable modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen hoe ik via @home (Essent) op de kabel kan komen?
Ik probeer van dat ellendige Windows :r af te komen maar daarvoor wil ik eerst geconnect zitten met het internet.....

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

Moet je in deze dir kijken:
/usr/doc/HOWTO/HTML/en/Cable-Modem

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

je kan kiezen tussen DHCP en gewoon static instellen. Ik vind het zelf makkelijker om static in te stellen maar dit mag niet van @home, nou en... gewoon doen :) type dit om je netwerkkaart in te stellen (static):
modprobe de4x5 eth0 (of een andere module)
ifconfig eth0 "@home ip" netmask 255.255.255.0 up
route add -net "213.51.0."0" netmask 255.255.255.0 eth0
route add default gw "@home router" eth0

Verwijderd

kijk even op http://members.home.nl/ferry of dit van toepassing is op Mandrake...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info, hier heb ik al gekeken maar heb specifiek de instellingen van @home nodig. Er wordt gevraagd om een dhcp hostname en domain, daar is hostname niet zo een probleem, maar het domain. Bij @home kunnen ze mij ook niet vertellen wat daar ingevuld moet worden :'(

Verwijderd

Op vrijdag 06 april 2001 14:46 schreef matty het volgende:
je kan kiezen tussen DHCP en gewoon static instellen. Ik vind het zelf makkelijker om static in te stellen maar dit mag niet van @home, nou en... gewoon doen :) type dit om je netwerkkaart in te stellen (static):
modprobe de4x5 eth0 (of een andere module)
ifconfig eth0 "@home ip" netmask 255.255.255.0 up
route add -net "213.51.0."0" netmask 255.255.255.0 eth0

==> das wel leuk, maar @Sloom heeft ook een boel andere subnetten. die hoeft dus niet te werken!

route add default gw "@home router" eth0
alle instellingen zoals subnet en DNS kan je via een Windhoos install achterhalen

Verwijderd

Topicstarter
Oi Matty,

Bedankt joh, hier kan ik wat mee, laat wel ff weten als ie draait.....thx 8-)

Verwijderd

je ken dit opvragen om in win9X in te voeren: winipcfg en in winnt: ipconfig

Verwijderd

en de DNS servers moet je instellen in de file /etc/resolv.conf en dat moet zoals dit uitzien:

nameserver 212.120.80.4
nameserver 212.120.80.5
nameserver 213.51.129.67

kan best zijn dat je andere nameservers hebt bij @home... maar dit zijn die van mij :)

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40
Bij Mandrake 7.2 hoef je alleen maar cable internet aan te klikken en het werkt al :) Ik heb m gewoon op dhcp gezet (chello, terayon modem) en het werkte meteen.

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Ach mensen dit is echt simpel zeg! Ik had mijn hele Slackware 7.1 gateway in een half uur in elkaar gedraait met Essent@Home.
Draai gewoon netconf en vul daar alle dingen in (moet je gateway weten en je moet DHCP instellen). Vul wel gewoon een normale hostanem in, dus niet die gare van @Home.
Dan doe je ff "mc /etc/dhclient.conf".
Daarin zet je:

interfac eth0 {
send host-name "je Essent hostname"
request subnetmask, broadcast-address, time-offset, routers, domain-name, domain-name-servers, host-name
require subnet-mask, domain-name-servers
script /etc/dhclient-script
}

Dit moet genoeg zijn. Check met "ifconfig" of je netwerkkaart een IP heeft gekregen! Zo ja, dan kun je op internet!!!

[deze advertentieruimte is te koop]

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Ben ik toch zomaar vergeten dat er meer distro''s zijn dan Slackware... Hoe kom ik er nou bij dat Mr_McCoy Slackware heeft???

[deze advertentieruimte is te koop]

Verwijderd

btw... voor slackware is het niet netconf maar netconfig
Pagina: 1