Toon posts:

[BC3] Linux partities??????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil linux slackware 7.1 installeren, maar van welke grootte, hoeveel en welke partities moet ik allemaal aanmaken???

Ik wil voor linux een 8,4 harddisk gebruiken :'(

Verwijderd

je moet een ext2 partitie aanmaken van zo grot als je wilt, en een swap-partitie van zeg maar 2x je geheugen

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik had ook iets gelezen in een magazine dat je ook een boot-partitie van rond de 20mb moet aanmaken, of is dat dikke bullshit? >:)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Nou... dat heeft te maken met het feit dat je bootpartities onder de 1024e cylinder (ongeveer 8gb) moeten liggen. Als je meerdere Os''en op een enorme harde schijf hebt, kan dat wel eens fout gaan en zul je een kleine bootpartitie moeten maken onder die 8gb, maar maak je daar voorlopig nog maar niet te druk over. Trouwens, swappartitie van 2x je geheugen wordt bij veel ram wel beetje groot hoor. 128Mb aan swapruimte is mooi zat.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

das''t makkelijkst maar niet noodzakelijk het beste..
D''r is veel documentatie over dit onderwerp (bijv in de handleiding van de distro''s staat hier meestal wel''t eea over)
Verschillende partities kan voor de beveiliging wenselijk zijn. Echter als je''t niet al te moeilijk wil en je begint net zou ik het idd gewoon doen zoals die andere gast zei