Heb je iets qua firewalling draaien op de router? Hoe zijn dan je policy''s ingesteld? Heb je masquerading draaien? Heb je een proxy draaien? Kortom: ff iets meer info pl.
Verwijderd
hello, ik vroeg mij af. ik zit hier achter een linux router (debian 2.2) en alles doet het redelijk goed. nu heb ik soms met napster het probleem dat ie niet kan downloaden. van de ene werkt het wel en van de ander niet. weet iemand hoe dit opgelost kan worden? alvast bedankt. (dit probleem had ik niet toenik nog zonder router zat
Verwijderd
neh da''s wat anders. als ik bijvoorbeeld zoek op. jantjessong (zomaar wat) dan krijg ik bijv 40 hits.
2 ervan doen het en de rest niet
..
2 ervan doen het en de rest niet
Verwijderd
Volgens mij ligt dat niet aan jouw configuratie, maar aan de configuratie van de tegenpartij. Er zijn veel napster gebruikers die uploads blokkeren.
Verwijderd
je moet een aantal porten forwarden naar je client met napster anders kun je geen transfers doen met iemand die ook achter een firewall zit (wel met iemand die niet achter een firewall zit) welke poorten het precies zijn weet ik niet.
ik heb van 6699 tot 7000 geforward, en alle trandsfers werken weer
alleen 6699 zal ook wel goed zijn, maar ik vind het zo ook wel best.
Groeten
Groeten
Verwijderd
Goedzo koos! Zet je computer eens open voor de buitenwereld!Op zaterdag 07 april 2001 02:07 schreef koosmp3 het volgende:
ik heb van 6699 tot 7000 geforward, en alle trandsfers werken weer
Groeten
De beste oplossing voor zo''n probleem is om een "socks-deamon" te draaien. Dat is een proxy waar je een poort aan kunt vragen om door te downloaden. Die poort wordt dan voor een bepaalde tijd naar jouw computer doorgestuurd.
Een bekende socks-deamon voor Linux is Dante. Die ondersteunt Socks4 en Socks5.
SOCKS is ook makkelijk met ICQ, FTP, en andere programma''s die een directe verbinding wel lekker vinden.
Een bekende socks-deamon voor Linux is Dante. Die ondersteunt Socks4 en Socks5.
SOCKS is ook makkelijk met ICQ, FTP, en andere programma''s die een directe verbinding wel lekker vinden.
Verwijderd
eh hoe werkt dat dan precies? dat is gewoon een deamon in lnx? maar conecte op welke poort moet dat?
Verwijderd
heb hem geinstaleerd. (debian 2.2) deed het goed. hij start hem mooi maar als ik probeer te conecten in napste rstaat er could not conect to socks proxy
ik stel hem in op poort 1080
heb gen conf kunnen vinden
ik stel hem in op poort 1080
heb gen conf kunnen vinden
Pagina: 1