[BC3] x-wolf

Pagina: 1
Acties:

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Ben me nu eindelijk echt eens in het verdiepen in linux ( RH 7 om het niet meteen te moeilijk te maken). Heb net Staroffice gedownt en geinstalleerd maar nu lijkt het me zo relaxed om ook (net zoals in w2k office 2000) mijn scrollwiel van de muis te kunnen gebruiken. Hoe installeer ik die. Het gaat om een ps/2 draadloze muis van Logitech (heb al gekeken om site van Logitech maar die geven alleen windows support)

• x-wolf
kan iemand ff de naam veranderen in zoiets als scrollmuis onder kde in Rh 7 (ik typte per ongeluk mijn gebruikersnaam) Mijn excuses!!! |:(

Verwijderd

Deze link zou je op weg moeten helpen.
http://www-sop.inria.fr/koala/colas/mouse-wheel-scroll/

• mth
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02-2025

mth

Een quote uit mijn /etc/X11/XF86Config:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Section "InputDevice"
         Identifier  "Mouse0"
         Driver      "mouse"
         Option      "Protocol" "IMPS/2"
         Option      "Device" "/dev/psaux"
         Option      "Resolution" "200"
         Option      "Buttons" "5"
         Option      "ZAxisMapping" "4 5"
EndSection

Die laatste twee regels zorgen ervoor dat het scrollwieltje werkt.

"This is the noise that keeps me awake."

• x-wolf
heb mijn section InputDevice veranderd maar het werkt nog steeds niet. Deze sectie stond bij mij overigens niet in XFConfig86 maar in XFConfig86-4. Ik weet niet wat het verschil is maar ik zeg het maar even. Mijn muis staat ingesteld op 3buttons ps/2. Moet ik dat misschien ook nog veranderen?

• mth
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02-2025

mth

Deze sectie stond bij mij overigens niet in XFConfig86 maar in XFConfig86-4. Ik weet niet wat het verschil is maar ik zeg het maar even.
Ik heb geen verstand van Red Hat, misschien is het normaal.
Mijn muis staat ingesteld op 3buttons ps/2. Moet ik dat misschien ook nog veranderen?
Ik denk van wel, je muis protocol moet ook weten dat je een scrollwieltje hebt. "IMPS/2" werkt voor Microsoft muizen, ik weet niet of Logitech muizen hetzelfde protocol gebruiken.

De volgende pagina geeft een lijst van muizen en welke protocollen ze ondersteunen:
www.xfree86.org/current/mouse6.html
Je kunt "Auto" als protocol proberen, als dat werkt dan scheelt dat een heleboel uitzoekwerk.

"This is the noise that keeps me awake."

Pagina: 1