[BC3] opnieuw apt-getten na een purge, bestanden weg

Pagina: 1
Acties:

• Oblii
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als ik bijvoorbeeld mysql (of samba) verwijder met dpkg -purge, en een tijd erna datzelfde pakketje opnieuw erop apt-get install, dan ontbreken er bestanden, zoals /etc/mysql (of /etc/samba) en andere bestanden, (kan nieteens mysql starten, toen ik het de eerste keer installeerde wel!)

Arg?
Help! =(

But I don't care, I'm in a hurry going nowhere

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Dat is vreemd. dpkg --purge verwijdert ALLES inclusief configuratiebestanden dus eigenlijk is je systeem dan, wat dat package betreft, in dezelfde staat als voordat je het package voor het eerst installeerde. Misschien staan er een beetje rotte packages in /var/cache/apt/archives en worden die fout geinstalleerd. Doe volgende keer ff een apt-get clean voordat je weer iets apt-get :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit is dus NIET vreemd dan, --purge verwijderd alles en je klaagt dat hij dingen weghaalt?!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Als je even goed had gelezen, had je geweten dat dat niet het probleem was. Tuurlijk is na dpkg --purge alles van dat package weg. Het probleem zit ''m erin dat na een nieuwe apt-get install het boeltje niet werkt, omdat er schijnbaar een paar bestanden niet zijn geinstalleerd, die bij de vorige apt-get install wel geinstalleerd werden.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Oblii
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben er achter

de dpkg <packetnaam> verwijderd hier en daar dus geen geen geinstalleerde bij pakketjes

als je apt-get install mysql-server doet bijvoorbeeld

installeert hij
mysql-server
mysql-client
libmysql6 (ofzo)

als je dpkg''d
dan haalt hij alleen de server weg

die andere 2 blijven staan
die moeten even apart weg gedpkg''d worden)

But I don't care, I'm in a hurry going nowhere