Ik probeer op mijn nieuwe servertje wat leuke statistieken op te zetten (me likes stats
)
Mrtg leek me wel een toppertje, alleen moet je server daarvoor het snmp-protocol aankunnen. Mrtg + snmp heb ik nu allebei gecompileerd en dat leek goed te gaan.
Echter ik moet nog een snmpd.conf maken waarin alle rechten worden aangemaakt ofzo.
Ik heb hier de ballen verstand en ik wil natuurlijk dat elke scriptkiddie straks mijn hele bak kan besturen
Heeft iemand ervaring met het opzetten van deze zaken?????
Mrtg leek me wel een toppertje, alleen moet je server daarvoor het snmp-protocol aankunnen. Mrtg + snmp heb ik nu allebei gecompileerd en dat leek goed te gaan.
Echter ik moet nog een snmpd.conf maken waarin alle rechten worden aangemaakt ofzo.
Ik heb hier de ballen verstand en ik wil natuurlijk dat elke scriptkiddie straks mijn hele bak kan besturen
Heeft iemand ervaring met het opzetten van deze zaken?????
Verwijderd
Que?Op donderdag 05 april 2001 12:23 schreef Red devil het volgende:
ik wil natuurlijk dat elke scriptkiddie straks mijn hele bak kan besturen
Uhhh..
Volgens mij weet jij niet goed wat SNMP inhoud.
SNMP(d) monitord netwerkverkeer op een interface en slaat dat ergens op (correct me if i''m wrong). Het is niet een daemon waar op ingelogd kan worden of zo. Als je niet wilt dat ie van buiten aangesproken kan worden maak je er een leuk ipchains/tables regletje voor, of wat bij sommige daemons ook kan, password erop.
SNMP(d) monitord netwerkverkeer op een interface en slaat dat ergens op (correct me if i''m wrong). Het is niet een daemon waar op ingelogd kan worden of zo. Als je niet wilt dat ie van buiten aangesproken kan worden maak je er een leuk ipchains/tables regletje voor, of wat bij sommige daemons ook kan, password erop.
Idd ik weet niks van SNMP, maar volgens mij is het wel een soort daemon, immers je kunt met bepaalde commandos bepaalde informatie losweken + het feit dat ik moet starten met snmpd (de D van daemon)Op donderdag 05 april 2001 23:30 schreef Phantom_ het volgende:
Uhhh..
Dat was niet de vraag! Een ipchains regeltje bedenken lukt nog wel, ik moet het eerst werkende krijgen mbv een snmpd.conf file!
Heeft iemand daar verstand van???