Toon posts:

[BC3] redhat linux & msproxy probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister linux op mijn computergeinstalleerd (redhat 7.0 beta van een half jaar geleden) en nu wil ik daarmee het Internet op. Ik heb hier ook een windows 2000 server staan met msproxy 2.0 er op.

Nog wat extra info:
- de netwerk kaart onder linux heeft IP 192.168.1.220
- de netwerk kaart onder win2k heeft IP 192.168.1.100
- De win2k bak heet ehv01, maar volgens linux kan ik die naam niet opvragen (met ping zegt ie "host unknown", terwijl het IP pingen wel werkt)
- Als ik netscape in stel dat ie via die proxy moet gaan, door het IP adres in te vullen zegt ie "no website configured at this adres", waar ik ook heen wil surfen.
- setiathome (ja, ik weet het, beetje fout programma om hier over te beginnen, maar ik doe het toch) geeft aan dat de proxy "connection refused"
- Ik draai ook windows op die computer met linux, en met hetzelfde IP werkt dat wel, ook zonder in loggen op het netwerk.

Ik heb al eens eerder redhat op Internet gekregen, maar toen had ik msproxy op een winNT4 bak draaien.

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 11:28 schreef GHOst. het volgende:
Ik heb gister linux op mijn computergeinstalleerd (redhat 7.0 beta van een half jaar geleden) en nu wil ik daarmee het Internet op. Ik heb hier ook een windows 2000 server staan met msproxy 2.0 er op.

Nog wat extra info:
- de netwerk kaart onder linux heeft IP 192.168.1.220
- de netwerk kaart onder win2k heeft IP 192.168.1.100

===> hebben ze dezelfde netmask en vallen ze daarmee binnen hetzelfde subnet?

- De win2k bak heet ehv01, maar volgens linux kan ik die naam niet opvragen (met ping zegt ie "host unknown", terwijl het IP pingen wel werkt)

===> hiervoor heb je een DNS nodig, of je kan de IPs in je hosts file zetten

- Als ik netscape in stel dat ie via die proxy moet gaan, door het IP adres in te vullen zegt ie "no website configured at this adres", waar ik ook heen wil surfen.

===> heb je de goede proxy poort ingevuld?

- setiathome (ja, ik weet het, beetje fout programma om hier over te beginnen, maar ik doe het toch) geeft aan dat de proxy "connection refused"
- Ik draai ook windows op die computer met linux, en met hetzelfde IP werkt dat wel, ook zonder in loggen op het netwerk.

Ik heb al eens eerder redhat op Internet gekregen, maar toen had ik msproxy op een winNT4 bak draaien.

Verwijderd

doe es ff linuxconf en ga naar de netwerkinstellingen:

-staat daar gateway ingesteld (IP van je msproxy bak)
-DNS server(s) instellen --> dezelfde als op je msproxy bak

weet niet of het zo wel werkt, wie weet..

trouwens, als je toch met linux kan werken, waarom zet je dan geen linux op de router? gaat veeeeel beter, gewoon ff pmfirewall installeren en vliegen maar.

PS2 voeg aan /etc/hosts ff de naam en ip van je winbak toe, kan je oop met naam pingen

Verwijderd

Topicstarter
===> hebben ze dezelfde netmask en vallen ze daarmee binnen hetzelfde subnet?
ja, het subnetmask is 255.255.255.0
===> heb je de goede proxy poort ingevuld?
ik geloof het wel. Volgens mij draait de proxy op poort 80, net als de webserver.
trouwens, als je toch met linux kan werken, waarom zet je dan geen linux op de router? gaat veeeeel beter, gewoon ff pmfirewall installeren en vliegen maar.
Ten eerste omdat ik een linux newbie ben (en niet zo''n beetje ook).
ten tweede omdat het niet mijn computer is die win2k draait, maar van een van mijn huisgenoten.
en ten derde omdat er programma''s op moeten draaien die volgens mij niet onder linux draaien.

Maar in elk geval bedankt voor de tips, ik nu weer wat verder zitten klooien ermee. :)

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 11:35 schreef behindthesofa het volgende:
doe es ff linuxconf en ga naar de netwerkinstellingen:

-staat daar gateway ingesteld (IP van je msproxy bak)
-DNS server(s) instellen --> dezelfde als op je msproxy bak
:?

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 11:50 schreef GHOst. het volgende:

ik geloof het wel. Volgens mij draait de proxy op poort 80, net als de webserver.
[..]
dan gaat het dus fout, kan maar 1 app op 1 poort.:)

Verwijderd

Topicstarter
msproxy is een soort van plugin voor IIS. (om precies te zijn een ISAPI filter). Dat is dus geen probleem.

Ik heb het trouwens nu wel voor elkaar dat mijn Linux instalatie het IP adres zoekt bij een DNS naam (dus als ik ping gathering.tweakers.net in typ geeft ie mooi een IP adres door, ik krijg alleen geen reply)
En seti zegt "proxy cannot connect to host" (ofzoiets)
Netscape doet trouwens ook nog niet normaal.

Ik heb wel bij de proxy ingesteld dat ie scripts en executables moet draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is "opgelost". Ik heb een andere proxy erbij gezet, namelijk Gatekeeper. Ik had liever gezien dat ik via die msproxy server op Internet kwam, maar dat gaat dus blijkbaar gewoon niet. :'(
(of ik moet ergens een of andere optie instellen bij de proxy server die ik nu niet kan vinden)
Pagina: 1