Toon posts:

[BC3] Cd-branden > RH 7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all !

Ik heb net een SCSI systeempje ingericht met RH 7.0, met alles erop en eraan, werkt perfect..

Voorheen draaide ik op deze bak Win ME.
Als brand programma gebruikte ik NERO BURNING ROM (5)

Ik ben in het bezit van een SCSI Plexwriter RW 4/2/20, en een SCSI Pioneer 24x cdrom.

Deze werken momenteel allebei..

Graag zou ik natuurlijk ook cdtje''s willen branden onder "Linux" maar heb hier nog geen ervaring mee..

Is er een software pakket die onder X draait (het liefst gratis:)), met dezelfde functionaliteit / stabiliteit als Nero 5?
Zoja, waar kan ik deze vinden?

Alvast hartstikke bedankt..

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik wat zitten lezen op GoT, volgens mij is x-cd-roast wel iets denk ik...

Iemand goede of slechte ervaring met dit pakket?

• leander
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03-2025
>Iemand goede of slechte ervaring met dit pakket?

Ja, bij mij doet ''ie het :D
En X-Cdroast is op zich geen brandprogje, maar een GUI voor cdrecord, de eigenlijke brandsoftware, te gebruiken vanaf de CLI

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even op hun website zitten kijken..
Volgens mij zit in de laatste RPM inderdaad het hele pakket (cdrecord + x-cd-roast)

Ga vanavond ffe kijken, want ik zit momenteel op mijn werk.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok x-cdroast werkt....bijna...

Raar, maar als ik audio tracks wil inlezen, dan klapt de applicatie er na een aantal tracks uit...

Weet iemand misschien waar dit mee te maken heeft?

Alvast bedankt..

Verwijderd

Ik brand tegenwoordig bijna altijd onder Linux met x-cdroast. Heeft vele mogelijkheden, nog nooit een CD verneukt.

en is inderdaad eigenlijk alleen maar een front-end voor cdrecord, maar wel een goeie
;)

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:41

Valium

- rustig maar -

Gebruik voor audio-lezen Grip. Die werkt erg lekker. Kun je ook meteen MP3z van maken. CDDB..blablabla....

Grip gebruikt ook pananoia als ripper. Dat resulteert in veel betere rips/Wavs.

Ik zeg altijd dat je een programma moet gebruiken waarvoor hij bedoeld is. Alles-in-een oplossingen werken NIET!

Voorbeelden: MS Internet Explorer. FTP is een crime. Local filemanager is een crime (95 was ordes beter omdat het een los programma was)
Nautilus: Idem, maar dan voor Linux
Staroffice....Dikke stront door een vergiet.
:-) minimalisme is de sleutel tot eeuwige blijheid.
Pagina: 1