[BC3] Kabel SuSe 6.4

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hallo, ik wil via mijn kabelabb. van @home het internet op met suse 6.4. ik heb net een verse installatie van linux gedaan en heb dus nog niet veel aan de instellingen zitten rommelen, maar in yast2 stuit ik al op problemen bij het installeren van de netwerkkaart. de netwerkkaart wordt netjes gevonden, maar wil ik de instellingen saven (gebeurt ook) krijg ik een melding. > something is wrong! please check your hardware < dit gebeurt zowel met de statische als dynamische instellingen. bij IFCONFIG ETH0 is de uitkomst > encap:ethernet inet addr:xxx.xxx.xx.xxx bcast:xxx.xxx.xx.xxx mask:255.255.255.0 hwaddr:00:e0:20:15:28:fc base adres:0xb400< kaart is toch goed geinstalleerd of niet?? Ook in yast(1) heb ik zowel dynamsich als statisch alles geprobeerd, maar krijg geen verbinding naar buiten toe! heb ik meschien andere instellingen nodig voor athome of is er toch iets niet goed met de kaart?????please help me, ben nog niet zo handig met dit os (nehh valt niet op) OH ja, de gebruikte netwerkkaart is ene SMC EZ CARD 10/100 (SMC1211TX)

Wacht!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk hier ff, hier staat een hoop info en nog in het Nederlands ook!

http://www.linux-nl.cx/linuxnl/doc.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff search gebruiken??!!

[topic=153267]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ja, ik was ''m kwijt (m''n post) heb linux nu nieuw geinstalleerd en inderdaad ff zoeken, maar kwam overal verschillende antwoorden tegen. heb natuurlijk ook het een en ander geprobeerd, maar zonder resultaat daarom deze repost

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

interface "eth0" {
send host-name "cc?????-a";
}

in je dhclient.conf :)