Toon posts:

[BC3] Verdomde HPT370

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Yo manne,

Een klein newbie vraagje:

Ik heb volgende file gedownload van de website van highpoint: ide.2.2.16.20000630.patch.bz2

Nu is mijn vraag hoe kan ik deze gebruiken? :'(

1) moet ik deze loaden als module tijdens setup? Zo ja, dan werkt het niet ...
2) moet ik een bootdiskette maken?
Zo ja, hoe?

Een verhelderend antwoord zou mij veel op weg helpen !!

THX,
Snipper

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Dat ziet eruit als een kernelpatch. De file eindigt op .bz2 dus het is een bzip2 file. Daarmee zal je de kernel source (waarschijnlijk 2.2.16) moeten patchen zodat er support voor jouw device in de kernel zit. Raadpleeg de manual pages van ''bzip2'' en ''patch'' en lees de README (die er ongetwijfeld bij zit).

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor uw snel antwoord!! :):):)

Echter zit er niet echt een txt-file bij ... :'(:'(

Daarnaast verwijs je me waarschijnlijk door naar de man-pages ... Echter heb ik nog geen linux (Debian) geïnstalleerd ...

Wat nu?

Alvast bedankt!!
Snipper

Verwijderd

Topicstarter
Niemand :?:?:? HEEEELP ...

Snipper

Verwijderd

Topicstarter
Echt echt echt niemand ??

Verwijderd

Om debian te kunnen starten zal je van floppy''s moeten opstarten, dus niet van cd. Op de debian cd staan (D8 ik) een aantal boot images die dan weer een kernel bevatten waar hpt366 (en ik neem aan ook hpt 370) ondersteuning in meegecompileerd is. Modules worden pas geladen zodra het filesystem gevonden is...en dat lukt niet zonder de goeie hpt driver in de kernel mee te compileren.
Maak van die boot images floppy''s, start ermee op en je kan debian installeren!

• Xanthorax
  • Niet online
patchen doe ik meestal zo.

file in de /usr/src/linux zetten en dan

bzcat <patch> | patch -p1

btw bczat is voor .bz2
zcat voor .gz
anders gewoon cat

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 09:43
waar staat het dan op de debian cd''s??? dan ga ik dat eens proberen.

Heb zelf al een mandrake 7.2 geprobeerd. Installen gaat goed, (terwijl hd op de hpt66 zit) echt bij eerste keer booten doet tie partition check en daar gaat het fout

3kwp pvoutput

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 09:43
Iemand die kan proberen uit te leggen hoe ik debian met smp en hpt66 controll aan de praat krijg?? of een internet adres??

er zouden dus precompiled kernels zitten op de cd, maar kan ze niet vinden.

Ondertussen heb ik mandrake 7.2 wel aan de praat, probleem bleek dat de regel autotune=xxx (grub lilo) weggehaald moest worden, en toen boote het wel. Echter. Mandrake installeerd standaard zoveel dingen. Terwijl je met debian precies weet wat je doet.

3kwp pvoutput

Verwijderd

Hoi Allemaal,

Ik heb het zelfde probleem als snipper.

(ik heb er voorlopig maar een oude kleine schijf ingedaan, en probeer nu de kernel te patchen, maar dat lukt niet helemaal)

Xanthorax schreef dit:
bzcat <patch> | patch -p1

Bedoeld hij daarmee:
bzcat <ide.2.2.16.20000630.patch.bz2> |patch -p1 ?

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ja, maar dan zonder die <> tekentjes :)

Verwijderd

En ik welke dir moet ik dat dan doen?
Ik weet namelijk niet waar de Kernel staat (heb nog maar 3 dagen Linux Red Hat)

Ik heb de patch al wel gedraaid maar dan kan het programma niet de juiste file vinden om te patchen?

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Ehm, README''s bij linux eindigen niet op ''txt'' ze eindigen op niks (dus gewoon ''README'').

En het is dus een patch gaat voor 2.2.16, maar waarom (als je toch met de kernel wil kloten) neem je niet 2.4.3 ? Dan hoef je helemaal niet die ingewikkelde patch gedoe te doen?

www.kernel.org/

*** The J Kid snapt niet dat iemand die 3 dagen linux runt met de kernel wil kloten. ***

8-)

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

Verwijderd

Okee ik heb hetzelfde probleem.

dus ik het volgende na deze posting uitgevoerd....

bzcat ide.2.2.16.20000630.patch.bz2 | patch -p1

als ik dan enter dan vraagt hij om de file die gepatched moet worden.. wie weet welke file dat is??

Klappie

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Dat hoort ie niet te vragen... je moet wel in de directory staan waar je de kernel source hebt uitgepakt he

Verwijderd

Het is jammer, maar Hpt 370 is inderdaad lastig. Ikzelf heb een Hpt 366 en da''s dus niet zo''n probleem. Zie oplossing voor hpt 370 potato debian dist op:
http://groups.google.com/groups?q=debian+potato+hpt+boot&hl=en&lr=&safe=off&rnum=2&seld=940402044&ic=1

Verwijderd

Na het ingeven van het (volgens mijn) juiste commando:

patch -p1 < ide.2.2.16.20000630.patch

verschijnt de volgende melding:

can''t find tile to patch at input line 4
Perhaps you used the wrong -p or --strip option?
The text leading up to this was:
--------------------------
|diff -urN linux-2.2.16-pristine/CREDITS linux-2.2.16/CREDITS
|--- linux-2.2.16-pristine/CREDITS Wed Jun 7 14:26:42 2000
|+++ linux-2.2.16/CREDITS Mon Jun 19 01:37:03 2000
--------------------------
File to patch:

Blijkbaar is er een probleem met het bestand op de vierde regel van de patch. Als ik in de patch kijk, zie ik op de vierde regel alleen het volgende staan:
@@ -91,6 +91,11 @@

Wat betekent dat???

Dutchdre

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 00:54
Dat komt omdat je linux dir /usr/src/linux in de patch verwijst naar /usr/src/linux-2.2.16-pristine.

Je moet even in je /usr/src een symlink maken met ''ln -s linux-2.2.16 linux''
en dan werkt het vast wel maar het is nogal eens gedonder ja om een kernel patch te draaien. Ben daar ook een heeel lang mee bezig geweest met mijn hpt366 maar die werkt niet echt stabiel onder mn SMP bak. Misshcien is Kernel 2.4 meer iets ik weetr niet of die daar native ingebakken zit

Verwijderd

Ik heb precies gedaan als wat Contagion had gezegd maar ik krijg nog steeds de zelfde melding

Dutchdre

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Dat ''pristine'' zou met de switch ''-p1'' geen problemen meer op moeten leveren, dan ''vergeet'' hij het eerste dirlevel zeg maar. Maar daarom moet je dan wel meteen in de directory ''linux'' staan als je die patch uitvoert... of als je source dir een andere naam heeft, neem je die.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Met behulp van de tips in dit forum heb ik geprobeerd de kernel te patchen
voor m''n HPT366. Na ingave van het commando "bzcat
ide.2.2.16.20000630.patch.bz2 | patch -p1" in m''n /usr/src/~linux dir, krijg
ik een foutmelding op regel 565. Hij zoekt daar naar
"Linux-2.2.16/arch/mips/..." Maar Mips is er niet! :( Wat nu? Heeft dit te
maken met het feit dat alleen CD-1 geïnstalleerd is?

dutch jewel

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Mips is een aparte architectuur, wellicht heb je een gestripte kernel source met alleen jouw architectuur erin. Zelf maar downloaden denk ik.

Verwijderd

heel leuk allemaal, maar bij mij is er helemaal geen /usr/src/linux dir, wel een /usr/src/Redhat dir maar die is leeg!

Ik gebruik RedHat 7. wat moet ik dan doen!??

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hehehe

default install van redhat heeft dus geen source code van de kernel

Normaal gesproken zet hij dus de source in /usr/src/linux-[kernelversie] en een symlink /usr/src/linux naar die dir. Op deze manier kan je verschillende versies van broncode behouden op je systeem.

Wat jij nou moet doen is een nieuwe kernel downloaden. www.nl.kernel.org Ik raad de 2.2.19 kernel aan (anders moet je gaan kloten met iptables, dat zit niet bij rh 7 dacht ik) doe even een uname -a voor de versie die je nu draait. 2.2 of 2.4 en download dan vervolgens de juiste versie :)

Pak deze kernel uit. tar -zxvf linux-2.2.19 in de directory /usr/src
haal dan die patch er overheen.

Haal de laatste wederom bij kernel.org linux/people/hendrick/ide-patch-blaaaat

pak die uit. doe dan "cat [patchfile] | patch -p1" (geloof ik :))

Ga naar je directory /usr/src/linux en voer daar je "make menuconfig" uit. Kijk voor de kernel-howto voor meer informatie over het compilen van je kernel. 8-)

viel spaB

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 17:57 schreef morphje het volgende:
Hehehe

default install van redhat heeft dus geen source code van de kernel

Normaal gesproken zet hij dus de source in /usr/src/linux-[kernelversie] en een symlink /usr/src/linux naar die dir. Op deze manier kan je verschillende versies van broncode behouden op je systeem.

Wat jij nou moet doen is een nieuwe kernel downloaden. www.nl.kernel.org Ik raad de 2.2.19 kernel aan (anders moet je gaan kloten met iptables, dat zit niet bij rh 7 dacht ik) doe even een uname -a voor de versie die je nu draait. 2.2 of 2.4 en download dan vervolgens de juiste versie :)

Pak deze kernel uit. tar -zxvf linux-2.2.19 in de directory /usr/src
haal dan die patch er overheen.

Haal de laatste wederom bij kernel.org linux/people/hendrick/ide-patch-blaaaat

pak die uit. doe dan "cat [patchfile] | patch -p1" (geloof ik :))

Ga naar je directory /usr/src/linux en voer daar je "make menuconfig" uit. Kijk voor de kernel-howto voor meer informatie over het compilen van je kernel. 8-)

viel spaB
Thnx voor deze duidelijke uitleg. Hier kan ik wat mee!
Ga het vanavond gelijk uitproberen!!

Greetz,

Klappie
Pagina: 1