[BC3] [Mandrake 7.2] Kom niet op internet :(

Pagina: 1
Acties:

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 09:53
Ik heb mandrake 7.2 geinstalleerd geen problemen ook niet met mijn ata 100 schijf, na instructies op de site opgevolgd te hebben. Maar nu het volgende probleem :(...
Internet wordt gedeeld op een WinME bak (ja er mag geen 24/7 linux, freesco router komen), maar linux kan zichzelf pingen (localhost en 192.168.0.210 normale ip dat ik ook heb in windows) maar dus neit de server (192.168.0.1).
Ook dhclient zegt dat netwerk unreachable is, net zoals gewoon pingen :(...
Ik weet echt niet wat het probleem zou kunnen zijn, alle mogelijk combinaties met netconf geprobeerd, maar het schiet allemaal niet op, ik kan gewoon niet de winme machine pingen en andersom ook niet :( in windows werkt alles prima...

Heeft iemand een oplossing ideeen???

edit:

In beide pc''s zitten realtek netwerkkaartjes en deze werken prima en linux detecteert hem ook goed (10/100 mbit 8139 chipset)

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
hier had ik ook problemen mee :)
ik blijf dit dus ff volgen, want ik weet ook niet hoe dit moet :)

Verwijderd

je moet de ip van router opgeven als default gw, als je de win bak kan pingen doe het zo

route add default gw $IPWINMEBAK:r

• scim
Gelukkig, het probleem is, ik kan nergens iets duidelijks vinden over linux achter een ICS NAT router (internet connection sharing enz.. bla bla)\
linuxnewbie niet, mandrake site niet, mandrakeuser site niet, op GoT ook niks concreets, google wil ook niet iets fatsoendelijks teruggeven...
enige hoop is iemand die toevallig een oplossing heeft :)

• scim
Dan kan ik mijn winme bak pingen, verder niets :(

Als ik erna
dhclient eth0 doe
dan geeft ie nog steeds
Device or resource busy
listening on LPF/eth0/00:48:54:89:5d:dd
receive packet failed on eth0
Trying medium "-link 0 -link 1 -link 2" 1
DHCPDISCOVER on eth0 to 255.255.255.0 port 67 interval x (x is dan een getal)
En met DHCPDISCOVER gaat ie dan door alleen het interval veranderd

Verwijderd

hoezo verder niets :? heb je dus euh....212.120.80.4 geprobeerd ofzo :?

• scim
hij blijft dan hange op
PING 212.120.80.4 (212.120.80.4): 56 octets of data

Verwijderd

euh...ff voor de aardigheid het was maar _EEN_ ip, weet niet op dat er is, maar goed:)

ik moet je eerlijk zeggen dat ik het niet weet, als jij zegt dat je windows op een dusdanige manier hebt geklikt dat hij aan NAT doet tja... dan zou het moeten werken, doen andere windows bakjes het wel :?

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Gewoon ff een utiltje starten, en zelf een ip in stellen, netmask op 255.255.255.0 en default gw op de ip van je windows bak..

het ziet er naar uit dat je dhcp gebruikt op een netwerk dat geen dhcp heeft?

• scim
ICS is gebaseerd op NAT, er is een portmap progje voor enz. staat ook in de readme van dat progje, en op windowsmachines werkt het perfect NT4, win98(se) winme win2k enz. zo''n beetje alle windows versies.
En inderdaad ik weet dat het zomaar een ipje is, maar ik weet geen ander ipje zo, maar ik heb er nog een aantal gepingt, maar op alles buiten het interne netwerk blijft ie hangen op dat wat in mijn vorige post stond.

Over DHCP

Als het goed is, dan krijg je met win ICS wel door middel van dhcp een ipje, maar het kan ook handmatig geconfigureerd worden hoor.
Maar ik moet ook een domain invullen? wat moet daar dan precies komen (@home?).
voor de rest is alles nu handmatig geconfigureerd, maar hij timed gewoon uit.
Ik heb die route add gedaan, mijn ip en netmask ingevoerd, maar als ik www.tweakers.net of www.xs4all.nl browse dan is het looking up host en that''s it... niks verder :(
Hij blijft gewoon hangen...

• Mior
  • Laatst online: 15-08 00:58
dhclient MOET werken.

Heb je kabel? en zit er nu een andere netwerkkaart in dan waarmee je eerst het internet op ging?

zo ja, weer aansluiten op de oude netwerkkaart en ip vrijgeven.. en dan weer terug en nog eens proberen.

• scim
Ik zit achter het windows internet connection sharing protocol met mijn linux bak (dus achter een software router) de netwerkkaart die daarin zit voor interne netwerk is ook een realtek en voor internet (@home) nog altijd de 3com die @home ons geleverd heeft.
Dhcp wil echt niet, ik heb geen "directe"verbinding met het internet, ik zit op zolder kabelmodem plus server/workstation van mijn ouders staat beneden. Ik heb maar 1 netwerkkaart in mijn computer (die realtek) en die werkt prima onder win2k win98 en winme. Linux detecteert hem ook gewoon, verder geen problemen, alleen dit probleempje.

Alles is nu dus handmatig ingesteld, ip, gateway, netmask, domain (???) en het werkt niet, ik kan de server pingen, maar buitenaf niks, hij zegt niet dat hij het netwerk niet kan bereiken, maar hij zegt ook niks anders :(, gewoon een stuk wit in mijn terminal :)

• Mior
Dus je wilt met het windows internet connection sharing protocol het internet op je linux bak aan de gang krijgen?

Is de netwerkkaart waar NU de @home modem aan hangt dezelfde als eerst toe internet nog wel werkte?

• scim
Yup, dezelfde 3com 10 mbit netwerkkaart die we 1 jaar terug van @home hebben gekregen (gekocht).

• Mior
ok, en uit de posts zie ik dat je geen inet verbinding krijgt.

Heb je dhclient.conf ingesteld?
Want alleen je ip instellen en zo is volgens mij niet genoeg. @home moet je ook daadwerkelijk een lease geven voor het ip.
Daarvoor is dhclient. Voor de config: man dhclient.conf

• scim
Die heb ik nog niet geconfigged :)
jawel met de hand, en in /etc/ gezet, maar das geloof ik niet echt goed.
Kun je misschien daarvan dan een voorbeeld pasten met gegevens?

Ik neem aan dat dit dan gegevens moeten zijn van het interne netwerk en niet van @home, aangezien eht internet gedeeld wordt.

• Mior
dhclient is juist voor een verbinding met het internet...

erm, sja.. ik weet eigenlijk niet eens wat je nou wilt.

Post even hoe je huidige situatie is, en hoe je het wilt hebben.

• scim
Huidige situatie:
WinME computer met 2 netwerkkaarten, 3com van @home en een realtek voor het interne netwerk (10/100 8139 chipset). Hierop is windows internet connection sharing geinstalleerd om het internet te delen, dit werkt perfect kunnen met 5 comps onlnie als we zouden willen.
Nu heb ik op mijn eigen comp pas linux geinstalleerd, detectie van hardware verliep goed. Netwerkkaart ata 100 schijf enz (Linux mandrake is de distro versie 7.2)
Toen dacht ik van, alles is goed gegaan laten we internet eens proberen, niks hoor, netwerk unreachable :(, vanalles geprobeerd met netconf. maar het bleef zo dat ik alleen mezelf kon pingen. Toen kwam iemand met de route add default gw ipje, dit werkte ik kan nu de winme server pingen :), maar nog altijd niet internetten hij blijft hangen (ik denk op resolven van de hostname of op iets anders) als ik 212.120.80.4 ping dan blijft ie hangen op pin 212.120.80.4 (212.120.80.4): 56 octets ... zoiets in die richting.

Het enige dat ik wil is gewoon kunnen internetten via het locale netwerk (dus met behulp van ICS) en dat wil maar niet werken.

• scim
Willen ouders niet :( nog een beest 24/7 aan... stroom and dat soort crap

• Mior
oww zo.. hehe ik weet helemaal nix van ICS

Als je jezelf en je WinMe bak kunt pingen (en andersom) is er iig nix mis met je netwerk instellingen.

uh, sja.. iemand ervaring met ICS? :D

Verwijderd

"windows internet connection"

het zal dus onder linux niet werken.

Probeer op je winME bak eens een ander programma om internet te delen dat compatibel is met netwerkstandaarden.
Gemakkelijker zal wel zijn je linux-bak in te stellen en dan via die bak je winme bak aan te spreken.

• scim
Ik heb sygate geinstalleerd, en ga het daar eens mee proberen :).
Dus vanmiddag als ik thuis ben horen jullie meer...

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 09:30 schreef Sorcerer@ het volgende:
Ik heb sygate geinstalleerd, en ga het daar eens mee proberen :).
Dus vanmiddag als ik thuis ben horen jullie meer...
lijkt me verstandig maar euh...dat windhoos ICS ofzo :? dat moet ook gewoon werken tenzij m$ z''n eigen NAT procudere heeft, wat me overigens niet zal verbasen :)

• scim
Ik weet het niet, de een zegt dat het wel werkt de ander niet..., maar er is dus nog niemand die het zelf zo heeft :(

• scim
Ik heb nu geprobeerd, Sygate en winroute, met winroute wilde het niet werken en met sygate werkt het ook nog niet :(
Ik heb zoals in meerdere topics vermeldt staat het netmask en de default gateway ingesteld, maar geen suc6 :(

• scim
Up

Ik zou graag een oplossing hebben, windows ICS er weer opgezet, het is gewoon NAT het zou dus gewoon moeten gaan :(

Maar pls help me, ik weet echt niet meer wat het zou kunnen zijn...
Pagina: 1