[BC3] [Linux] Waar slaat Quake 3 zijn instellingen op

Pagina: 1
Acties:

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40
Ik weet dat dit geen forum is voor games maar omdat het om Quake 3 voor Linux gaat dacht ik dat ik mijn vraag beter hier kon stellen.

Ik heb wat problemen met Quake 3 maar alleen onder root, het zit dus in de instellingen. Deze worden natuurlijk in de directory van de user opgeslagen. Quake maakt dus ook de directory ~/.q3a aan, hier staat wel in een filetje met een hoop instellingen in maar de resolutie waarop ie moet werken bijvoorbeeld niet. Er moet dus ergens anders buiten die directory nog een filetje staan maar die kan ik nergens vinden, ik heb al een hele tijd gezocht.

Hopelijk kan iemand mij vertellen in welk filetje ik die instellingen kan vinden.

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Bij mij in <quake3root>/baseq3/q3config.cfg meen ik. Zowel in Windhoos als Linux. Verder slaat hij misschien ook nog wat op in dat grote ".pak" bestand. Das gewoon een grote zip, dus daar kun je ook dingen in veranderen!

[deze advertentieruimte is te koop]

• Victor78
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 20:53
Als het goed is staat in ~/.q3a/configfile (even de naam kwijt) wel de resolutie. Er staat alleen niet 800x600 maar 4. De naam is iets van r_mode ofzo, maar ik het q3 er niet meer op staan dus ik weet de namen niet meer zeker.

• Pc123
Het is inderdaad r_mode, maar quake3 doet het helaas nog steeds niet. Onder een normale user doet ie het perfect maar als ik onder root de resolutie verander of een game start geeft ie de volgende error:

----- Initializing Renderer ----
-------------------------------
----- R_Init -----
...loading libGL.so: Initializing OpenGL display
...setting mode 6: 1024 768
Received signal 11, exiting...

Vreemd, het zou toch geen invloed moeten hebben onder welke user ik quake start?

M''n X server doet het prima onder root, tuxracer werkt perfect.

• Victor78
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 20:53
Waarom die als root niet werkt week ik niet. Maar je moet spellen toch als normale user spelen dus... don''t worry! :)

Verwijderd

Hmm beetje wazig.
Signal 11 wordt meestal door een hardware-probleem veroorzaakt.

Wel krom dat ie het onder een gewone user wel doet dan.
Maar goed, zoals al gezegd moet je dat soort dingen toch niet onder het root account doen, dus ik zou zeggen "maak er niet een te groot probleem van"

• Pc123
Klopt, je moet ook niet onder root games ik wou gewoon weten wat het probleem is. Ik denk dat het er mee te maken heeft dat ik laatst een beetje met m''n X server bezig ben geweest. Over een paar weekjes komt er toch Mandrake 8.0 op. Mandrake 8.0 beta 3 is al uit, als het goed is komt ook Gnome 1.4 in de final. Verder kernel 2.4.2, glibc 2.2.2, kde 2.1.1, XFree86 4.0.2, en nog veel meer leuks. :9
Pagina: 1