[BC3] LILO werkt niet meer bij opstarten en nog wat!!!

Pagina: 1
Acties:

• RSD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02-2017
Beste mensen,

Laatst heb ik SuSE 7.1 geinstalleerd op mijn pctje. Dit ging allemaal zonder problemen. Maar nu ben ik mijn LILO disk kwijt en dus kan ik SuSE niet meer opstarten. Weet iemand toevallig hoe ik linux nu toch kan opstarten. Ik heb ook win me op mijn pctje staan.

En nu had ik nog een vraagje. Als voorgaande mij gelukt is, heb ik nog een klein probleempje. namelijk de volgende:

X-windows doet het wel alleen het beeld is een beetje verrot. Dus als ik met balken ga slepen etc.. blijft er een rare gloed achter en bij het opstarten van nieuwe windows gebeuren er ook rare dingen en de letters zijn soms niet duidelijk te lezen. Weet iemand toevallig hoe ik dit kan oplossen. Ik heb een standaard monitor en een 3dfx kaart en een SiS-kaartje. Nu zou het zo kunnen zijn dat de 3dfx kaart in conflivt is met de andere kaart, maar volgens mij is dit niet zo en ligt het aan de instelling van de monitor. Hoe moet ik een standaard monitor instellen. Dus welk soort monitor. Mijn monitor heeft geen merk.

Alvast bedankt,

RSD

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 02:10

Platel

Trogdor the Burninator!

Boot van de eerste SuSE CD of de DVD, dan breek je de installatie af. Dan kom je in een tekst menu terecht. Daar kies je voor Boot Installed System (staat misschien onder de kop install). Dan moet je het device invullen van welke je wilt booten (bijv. /dev/hda1). Dan start hij je systeem op. Daarna effe Lilo runnen en hij zou het weer moeten doen.

Voor je beeld: staat je resolutie niet te hoog?

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• RSD
Ok, het is me gelukt om nu weer Linux op te starten, maar ik kan die resolutie niet aanpassen en het aantal kleuren ook niet. Het aantal kleuren is nu 256 en de resolutie is 1024x768. Ik heb alles geprobeerd in YaST, maar als ik iets aanpas en het ga testen, geeft hij errors en dus kan ik dat niet gebruiken. Weet iemand hier raad mee?

Alvast bedankt,

RSD

• RSD
Kan niemand mij helpen?

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
in /etc/XF86Config(-4) kun je je gegevens handmatig veranderen (in screen sections), let er ook op dat je de juiste Hsync en Verticale refresh opgeeft (ff het boekje van je monitor doorspitten, of xf86config vanaf de commandline runnen)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

SiS6326 chipset toevallig? De support voor die chipset is in Xfree86 4.0.2 (misschien ook 4.0.3, weet ik niet) een beetje kapot gegaan. Je kunt het verhelpen door
code:
1
Option "no_accel"

in je XF86Config-4 te zetten onder je ''Device'' section. Ideaal is dat niet (je hebt geen acceleration meer dus schermopbouw is traaaagjes), maar het is tenminste weer werkbaar.
Heb je een andere kaart? Dan heb je hier waarschijnlijk niks aan ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1