Toon posts:

[BC3] linux crasht!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een pc Redhat 7.0 geinstalleerd met de gnome. Nu loopt deze pc regelmatig vast in de X. Terwijl ik aan het surfen ben of gewoon op de desktop sta, Loopt hij blok vast.:? Soms na 1 min soms slechts na 10 min. Geen enkele toetsencombinatie werkt dan nog, Het enige dat nog lukt is de reset-knop:).
Mijn pc :
P133 met 64MB
HD 4GB Ide en een 1GB SCSI aan een Adaptec 1540C.
S3 Virge.

Een simpele pc dat we zeggen.

• Locutes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

hmm..misschien ben je nieuw hier maar dezelfde vraag 2x stellen --> beetje overdreven of fout gemaakt :?

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:55

Valium

- rustig maar -

1) Programma''s die je gebruikt arresteren het toetsenbord en crashen.
2) X doet raar. (Welke X?) Probeer eens zonder X. Dus bij LILO: Linux 3 intikken.
3) Ga zo nog maar even door. Wat je wilt weten is of alleen jij niet meer in kunt loggen. (telnet van een andere compu naar je Linux-bak) Of dat je processen zijn gecrashed. (Telnet werkt niet meer, maar ping wel) Of dat Linux zelf echt is gecrashed Die kans is niet groot, dus niet te voorbarig roepen. (ping doet ook niets)

Verwijderd

Topicstarter
Foutje(dubbelpost)

Als ik in de tekstmodus werk gaat alles goed. Dan blijft hij hangen. Ik ga vanavond eens kijken of ik nog kan telneten of niet.
Mijn numlock werkt ook niet meer dus ik denk wel dat hij volledig hangt(geen telnet of niets meer)

Verwijderd

Als je Linux goed geinstalleerd hebt en niet al te domme dingen doet als je als root ingelogd bent, crasht ''ie haast nooit. Ik denk dat het probleem aan je hardware zal liggen. Hoe lang draai je al onder RedHat?

Verwijderd

Topicstarter
een maand zoiets onder RH7 dacht ik .

voordien heb ik er RH6.2 op gezet en had ik ''haast'' nooit problemen.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

En je hebt ook al alle updates erop gezet?
Maakt waarschijnlijk niet veel uit, maar kan altijd natuurlijk :)

• mth
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02-2025

mth

De X server neemt controle over je toetsenbord over, een crash van X kan dus best lijken op een volledige systeemcrash.

Heb je voldoende geheugen (fysiek geheugen en swap ruimte)? Ik heb vroeger wel eens problemen gehad dat de X server crashte als al het geheugen vol zat.

"This is the noise that keeps me awake."

Pagina: 1