[BC3] Instaleren RH 6.2 over netwerk :( 100% HW fout

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:58

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil RH 6.2 installeren via mijn kabelmodem. Hiervoor gebruik ik mijn netwerkkaartje (Realtek) die ik van mijn ISP heb gekregen (Zeelandnet) Ik MOET dit kaartje gebruiken vanwege het macadres! Als ik boot vanaf de netboot-floppy herkend Linux mijn kaartje, ik zeg tijdens de installatieprocedure dat ik wil installeren vanaf HTTP met DHCP, hij zoekt dan naar DHCP maar kan niks vinden :(

Het kaartje doet het gewoon wel in mijn PIII 667 bak, maar die kan ik niet als gateway gaan gebruiken omdat dat mijn "gewone" PC is.

Configuratie:

486 DX2 66
12 MB
520 HDD
Realtek Netwerkkaart

Wie helpt mij?

20*350ZO45°

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Krijg net van collega te horen dat dit aan te weinig geheugen kan liggen :?

Er zit nu 12 MB in!

20*350ZO45°

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Omhoog!

Oh ja, met 16MB werkt het ook niet, dus het lag ook niet aan geheugen!

20*350ZO45°

Verwijderd

nee, dat is vrij logisch je moet wel wat optie''s mee geven aan het DHCP gebeuren. ik weet toevallig dat er hier een *nix freak zit die ook zeeland net gebruikt. ik zal hem eens wijzen op het topic :)

Verwijderd

en bedankt ;)

Ik gebruik slackware en ik heb geen problemen...je hoeft geen ''dhcp options'' mee te geven...

Zit er maar 1 netwerkkaart in die PC?

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ja, er zit maar 1 netwerkkaart in!

Ik heb uit fustratie mijn toetsenbord (Gelukkig niet mijn beste) doormidden gemept :(
Ik denk dat ik maar een andere PC ga zoeken hoor!

20*350ZO45°

Verwijderd

doe niet zo raar :) niet de moed opgeven

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

ik weet dat linux frusterend is af en toe
maar je toetsenbord door midden meppen?
zoek professionele hulp ....

maar waarom dhcp?! je kan toch gewoon vanaf ftp installeren?

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
maar waarom dhcp?! je kan toch gewoon vanaf ftp installeren?
Mijn Pc-tje heeft toch een IP nodig van DHCP voordat ie uberhaubt verbinding kan maken met FTP of HTTP. Aangezien hij daar juist geen zin in heeft!

20*350ZO45°

Verwijderd

Op woensdag 04 april 2001 09:10 schreef RDK_NL het volgende:

Ik MOET dit kaartje gebruiken vanwege het macadres!
Een aantal kaartjes ondersteunen het veranderen van het mac-adress, daarbij is er ook vaak een mogelijkheid om simpel een ander macadress door te sturen bij het maken van de dhcp verbinding. :) Dat zet je in dhcp.conf een regeltje "send client-id 1:xx-xx-xx-xx-xx-xx", oid.

edit:
Ik denk dat je dat sowieso moet doen: dat regeltje met send client-id 1:xx-xx-xx, met die xjes je mac adress, want redhat zend die volgens mij niet standaard mee, windows en mandrake wel. Zoek anders ff met google op "send client-id" & dhcp.conf

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik heb al eerder gezegt: In de ene PC doet ie het wel met dat netwerkkaartje en de netboot-flop, probeer ik dit bij de PC die ik gebombardeerd heb als router, dan wilt ut niet!

20*350ZO45°

Verwijderd

Op vrijdag 06 april 2001 12:25 schreef RDK_NL het volgende:
Ik heb al eerder gezegt: In de ene PC doet ie het wel met dat netwerkkaartje en de netboot-flop, probeer ik dit bij de PC die ik gebombardeerd heb als router, dan wilt ut niet!
en heb je op je andere pc (windows neem ik aan) ook even "ipconfig /release all" getypt op de dos prompt voordat je het kaartje hebt omgeprikt ?
meestal moet dit alleen als je van mac-adres wisselt, maar heb je kans dat ie gaat bokken na het wisselen tussen 2 pc''s ....

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Serieus?

20*350ZO45°

Pagina: 1