Toon posts:

[BC3] KDE EN GNOME

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om GNOME en KDE allebij te acktiveren en bij voorbeeld in plaats van startx KDE in tetype of GNOME als ik die wil.
trouwens wat zijn de voor delen en na delen tussen GNOME en KDE

• mth
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02-2025

mth

Is het mogelijk om GNOME en KDE allebij te acktiveren en bij voorbeeld in plaats van startx KDE in tetype of GNOME als ik die wil.
Dat kan, hoe dat precies moet hangt af van je distributie. Onder SuSE kun je bijvoorbeeld met "export WINDOWMANAGER=kde2" instellen dat "startx" KDE2 opstart.
trouwens wat zijn de voor delen en na delen tussen GNOME en KDE
GNOME en KDE programma''s hebben een andere stijl, maar dat is moeilijk in woorden uit te leggen. Je kunt eens naar de screenshots kijken. En verder gewoon beide proberen, dan merk je vanzelf wat het beste bevalt. Je kunt trouwens zonder problemen GNOME programma''s onder KDE gebruiken en andersom.

"This is the noise that keeps me awake."

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

je kunt een script maken met de naam KDE (of GNOME) dat als eerste de omgevingsvariabele $WINDOWMANAGER goed zet en vervolgens startx uitvoert.
Let wel op dat $WINDOWMANAGER niet bij alle distro''s werkt. Niet als je XFree zelf compileerd in ieder geval, maar wel in Rode Hoed enzo

[deze advertentieruimte is te koop]

Verwijderd

Topicstarter
gebruik slackware 7.1

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Ik ook, maar ik heb XFree zelf gecompileerd. Maar je kunt altijd in scripten frotten. Mijn XFree opstartscripts zijn ook maar zelf bedacht.

Ik denk datje in ~/.xinitrc onderaan "exec $WINDOWMANAGER" moet toevoegen en alle andere "exec" dingen commentaar maken ("#" ervoor plaatsen). Dan kun je dmv de variabele $WINDOWMANAGER bepalen welke windowmanager gestart moet worden.

Wat je dan kunt doen is een script maken met de volgende regels erin:

#!/bin/sh
# Start KDE
$WINDOWMANAGER=/opt/kde/start-kde
startx

Om bijvoorbeeld KDE te starten...

[deze advertentieruimte is te koop]