Op dinsdag 03 april 2001 23:16 schreef RickJansen het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar probeer maar eens een Slackware bak makkelijk te securen. Je zou programma na programma af moeten gaan, verwijderen, opnieuw installeren etc. Bij debian zijn 2 commando''s voldoende, apt-get update, apt-get upgrade.
Als jij met de standaard gecompilde pakketen vooruit kunt wel.
Maar de zaken met de meeste exploits (named, ftpd''s, rpc''s, sendmail''s, etc) compile ik toch liever zelf ipv zo''n precompiled ding waar of veel te veel in zit gecompiled of net de dingen niet die ik nodig heb.
[..]
Je kunt zelfs een mailtje krijgen als er een expoitable bug is gevonden, zodat je je systeem meteen kunt beveiligen. Dat soort zaken mist Slackware, en dat maakt het een onveilig.
Slackware announce mailling list....
[..]
Onzin, een kernel is een kernel. Of die nu in Slackware zit of in Debian, het is altijd de Linux kernel.
Niet mee eens, de linux kernel is zoals Linus Torvald deze vrijgeeft. De sourcecode welke voor de slackware kernel word gebruikt is deze code.
Alle andere distro''s (vooral RedHat en Mandrake) brengen eigen zaken in de kernel.
Hierdoor houden zij zich niet aan de normen welke nog steeds door Linus worden gesteld.
[..]
man pkgtool.
Als 1 van de makers van debian ziet dat jij hun apt tools hier vergelijkt met de pkg tools van slackware dan heb ik zo''n vaag vermoeden dat ze dit niet waarderen
Owja, wat ik trouwens ook nog altijd hanteer is de volgende vuistregel:
Gebruik je een distro welke veel gebruikt word, dan heb je (bijna) per definitie een onveilige distro.
Het is voor echte hackers natuurlijk veel leuker een exploit uit te brengen voor wu-ftpd welke standaard bij RedHat zit als voor de wu-ftpd van bijvoorbeeld een slackware.....