[BC3] *BSD of Linux met DOS ??

Pagina: 1
Acties:

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 09:43
het is mogelijk om dos te simuleren onder linux. Denk dat het onder BSD ook wel mogelijk zal zijn

3kwp pvoutput

Verwijderd

Weelicht een rare wens, maar dan toch maar.
Voor een ADSL-aansluiting wil ik een oude 486DX33 (16Mb) machine inzetten. Vanuit allerlei hoeken hoor ik dat *BSD of een Linux installatie daat goed geschikt voor is. MAAR er moet op die machine ook een DOS-programma''s kunnen draaien die de seriele poort gebruikt om mijn telefooncentrale te kunnen monitoren/programmeren.
Kan dat uberhaupt in *BSD of Linux? Of moet
ik daar dan W9x op zetten? De machine moet functioneren als gateway voor een intern Ethernet-netwerkje, dus firewall is gewenst.

Alvast bedankt voor de info en tips.

Verwijderd

Is die DOS-omgeving dan ook vanuit een remote telnet-sessie naar die machine aan te spreken? De machine komt in de meterkast, en daar wil ik alleen komen als de stoppen zijn doorgeslagen.... :)

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Tuurlijk, je kan er gewoon naar telnetten of ssh''en (secure telnet) dus gewoon op afstand mee werken.

Ik weet in ieder geval dat FreeBSD ook een mogelijkheid heeft om dos programma''s te draaien, linux weet ik niet maar zal vast wel. Je moet alleen eerst testen of die specifieke software het doet.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 10:54
emulatie lukt vast wel, voor zover ik weet kan ik zelfs nog dos emulatie doen op mŽn dec alpha (niet x86) onder NT/linux/BSD ...