De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
euh..is redhad 7.0 niet die distro met die rotte compiler
maar afgezien daar van ikke (slack user) heb een symlink naar de kernel dir dit staat dus in /usr/src
@linux
linux-2.2.18
linux-2.4.2
dusuh ik weet niet hoe het bij jouw is geregeld maar dat is iets waar je even aandacht aan moet schenken denk ik
maar afgezien daar van ikke (slack user) heb een symlink naar de kernel dir dit staat dus in /usr/src
@linux
linux-2.2.18
linux-2.4.2
dusuh ik weet niet hoe het bij jouw is geregeld maar dat is iets waar je even aandacht aan moet schenken denk ik
Het is make menuconfig
daarna make dep; make clean; make bzImage; make modules; make modules_install
En kijk ff welke gcc versie je hebt! gcc 2.96 is rot dus die moet je niet hebben
daarna make dep; make clean; make bzImage; make modules; make modules_install
En kijk ff welke gcc versie je hebt! gcc 2.96 is rot dus die moet je niet hebben
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Wat zijn de regels boven die error?Op dinsdag 03 april 2001 08:05 schreef pika het volgende:
Wat is het probleem??
En bij "make bzImage" krijg ik al een fout melding:
"make*** [vmlinux] error1"
Verwijderd
Inderdaad post de precieze foutmelding eens!
Verder zou ik als een gek een andere compiler installeren i.p.v. degene die RH erbij stopt.
Gebruik dus egcs of gcc (2.95.3) wil je nu en in het vervolg fantsoenlijk programma''s kunnen compileren
Verder zou ik als een gek een andere compiler installeren i.p.v. degene die RH erbij stopt.
Gebruik dus egcs of gcc (2.95.3) wil je nu en in het vervolg fantsoenlijk programma''s kunnen compileren
Verwijderd
Dat van die compiler is niet helemaal waar. RedHat heeft inmiddels updates ervoor uitgebracht die bijzonder veel problemen oplossen. Het blijft natuurlijk een baggercompiler, maar ik heb er KDE2.1, kernel 2.4.2 en XFree86 4.0.2 meegecompileerd. Dus geef niet alles meteen de schuld aan de compiler, het kan net zo goed een missend bestand zijn wat make niet kan vinden
Verwijderd
Precies daar zeg je het al geupdate
Dat is dus niet dezelfde beta-versie als die er standaard bijzit.
Zeker als het compileren van de kernel fout gaat, dan is de kans groot dat dit aan de veel te stricte beta ligt.
Inderdaad is er een nieuwere beta te downen van RH, maar ik zou toch echt voor 2.95.2.1 of 2.95.3 gaan, wil je fantsoenlijk progjes compileren
Dat is dus niet dezelfde beta-versie als die er standaard bijzit.
Zeker als het compileren van de kernel fout gaat, dan is de kans groot dat dit aan de veel te stricte beta ligt.
Inderdaad is er een nieuwere beta te downen van RH, maar ik zou toch echt voor 2.95.2.1 of 2.95.3 gaan, wil je fantsoenlijk progjes compileren
Oké ik zal straks even kijken wat de exacte foutmelding is en die hier posten (ben bijna geneigt over te stappen op SuSe, maar ik moet RH toch ook goed krijgen), maar dat kan wel ff duren ben nl een ''echte'' newbie en hier kwam/kom ik echt niet uit:(
Hiervoor had ik Mandrake die zag er leuk uit, maar ook zo onstabiel als wat daarom dus op aanraden van enkele overgestapt op RH nu begint het erop te lijken dat SuSe misschien een betere keuze was geweest.
Echter stap ik niet nog eens over ik wil Linux doorgronden en Perfect hebben draaien op mijn systeem en dat zal me wel lukken denk ik, door lezen en hier evt. vragen te stellen.
Groeten Pika
Hiervoor had ik Mandrake die zag er leuk uit, maar ook zo onstabiel als wat daarom dus op aanraden van enkele overgestapt op RH nu begint het erop te lijken dat SuSe misschien een betere keuze was geweest.
Echter stap ik niet nog eens over ik wil Linux doorgronden en Perfect hebben draaien op mijn systeem en dat zal me wel lukken denk ik, door lezen en hier evt. vragen te stellen.
Groeten Pika
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Pagina: 1