[BC3] server os voor me internetsharing

Pagina: 1
Acties:

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ehh ik wil nu geen flamewar uitlokken maar ik wil vragen hoe welke os ik het best kan gebruike voor het delen van m''n internet verbinding, en welke proggies(/configbestanden editten) ik daarbij moet gebruiken om het goed te configureren(tcp/ip instellingen). Ik zit te twijfelen tussen freebsd en linux slackware. Ik ben bthew een bijna helemaal linux newbie.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:27

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Heb je verstand van Linux ? Probeer dan Debian. Anders LRP of Freesco (www.linuxrouter.org of www.freesco.org)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

ondanks dat freebsd de naam heeft moeilijk te zijn valt dat reuze mee. in principe is het zelfs makkelijker te installen en beheren... (aub geen flamewars :))

• THIJZEL
  • Niet online
ja maar me vraag is ook hoe ik die dan precies moet configgen?? met welke proggies??, Of welke configbestandjes moet ik editten en waar staan die dan??
(welke instellingen weet ik wel)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

gwoon debian, makkelijk goed snel klein.. alles

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 23:20
Dat configgen komt later wel :)

Eerst een OS installen. Mijn voorkeur gaat uit naar debian, vooral vanwege het mooie pakketjes systeem.

Maar ik denk niet dat jij heel erg veel verschil zal kunnen ontdekken waardoor je de ene distro beter zult vinden dan de ander. Dat komt vanzelf als je meer ervaring krijgt.

Als ik jou was zou ik iets kiezen waarbij je iemand in de buurt hebt met de zelfde distro of met een boek/cd ervan. Da''s in het begin belangrijker dan het werkelijke verschil in distro''s. (ik reken de niet linuces ook even tot distro 8-))

Verwijderd

Debian 8-)

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Slackware :)

Een boek over slackware.

Btw; dl.xs4all.nl heeft een mirror voor slackware

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

OpenBSD :)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:57
www.freesco.org
Is zo ongeveer het simpelste dat je kan hebben.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• THIJZEL
  • Niet online
heb nu maar redhat7 geinstalleerd, hed ik nog op me bureau liggen en slackware kon ik nie vinde.Freebsd leek me te moeilijk.
Pagina: 1