Na een zondagje wat onderdelen bij elkaar schrapen heb ik mijzelf zowaar een Linux doosje gebouwd. Een P75, 32MB en een .. 340MB HD. Nu staat iedereen te kijken.. 340 MB.. ja er gaat niet meer in dan 528 MB. Tis namelijk een oude Compact Prolinea 486DX33 Mini Tower (erg MINI overigens) met daarop een Intel P75 OVERDRIVE CPU (zelzame dingetjes volgens mij
).
Maar goed, ik wil toch geen X server draaien .. gewoon DHCP, beetje firewallen of gewoon lekker spelen.
Ik had nog Slackware 4.0 liggen dus dat moet wel goed komen.
Afijn, Slack 4.0 geinstalleerd .. beetje erg bare, gewoon netwerk zooi, geen X of apps, alleen de man, howto''s en faqs en een paar editors.
Tis allemaal beetje nieuw maar okay we komen er wel uit.. nu wat vraagjes..
1: Er zit een 3com 3C509 ISA kaartje in (10Mbit UTP). Hoe installeren we dat ding? Moet ik daarvoor de kernel recompilen? Enneuh.. hoe zie ik dat hij al dan wel of niet geinstallerd is..
Klinkt mega dom maar goed, ik begin er ook maar net mee.
2: Onder het root account heb ik wat aliassen aangemaakt die ik wat handiger vind .. als ik nou onder mijn normale account su naar root, krijg ik dan ook beschikken over die root aliassen? En waar worden die aliassen opgeslagen? Kan ik die op 1 of andere manier ook gewoon copieeren naar mijn normale user account (dus niet het root account) ?
Ga nou allemaal niet lopen lachen, mijn linux ervaring telt nu slechts 30 minuten ofzo..
Dus ik kan wel wat hullup gebruiken... mochten mijn vragen nogal dom overkomen, hey sowwy..
Maar goed, ik wil toch geen X server draaien .. gewoon DHCP, beetje firewallen of gewoon lekker spelen.
Ik had nog Slackware 4.0 liggen dus dat moet wel goed komen.
Afijn, Slack 4.0 geinstalleerd .. beetje erg bare, gewoon netwerk zooi, geen X of apps, alleen de man, howto''s en faqs en een paar editors.
Tis allemaal beetje nieuw maar okay we komen er wel uit.. nu wat vraagjes..
1: Er zit een 3com 3C509 ISA kaartje in (10Mbit UTP). Hoe installeren we dat ding? Moet ik daarvoor de kernel recompilen? Enneuh.. hoe zie ik dat hij al dan wel of niet geinstallerd is..
2: Onder het root account heb ik wat aliassen aangemaakt die ik wat handiger vind .. als ik nou onder mijn normale account su naar root, krijg ik dan ook beschikken over die root aliassen? En waar worden die aliassen opgeslagen? Kan ik die op 1 of andere manier ook gewoon copieeren naar mijn normale user account (dus niet het root account) ?
Ga nou allemaal niet lopen lachen, mijn linux ervaring telt nu slechts 30 minuten ofzo..
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)