Ik wil vanaf een afstand dus mijn linux bakje kunnen restarten en instellen. Gewoon dus alles wat je normaal via het toetsenbord locaal ook kan doen, maar dan moet je wel root zijn, is er een mogelijkheid om SSH te configureren dat je als root kan inloggen??
Als je SSH installeerd, is dit standaard niet mogelijk dan?
Was bij mij namelijk wel...
of je doet gewoon een "su"
Was bij mij namelijk wel...
of je doet gewoon een "su"
Een dag is een dag...
Verwijderd
Ik zou het niet doen. Log gewoon aan d.m.v. een andere user en gebruik dan "su -" om als root te werken. Het is niet voor niets ingesteld dat je niet als root kunt inloggen.
Indien je het toch wil wijzig dan de file /etc/ssh/sshd.conf de regel "allow root access" of iets dergelijks, dat weet ik niet meer uit m''n hoofd, maar dat wijst zichzelf wel denk ik
.
Indien je het toch wil wijzig dan de file /etc/ssh/sshd.conf de regel "allow root access" of iets dergelijks, dat weet ik niet meer uit m''n hoofd, maar dat wijst zichzelf wel denk ik
edit:
Damn.. net te laat
.
Damn.. net te laat
Zelfs al is er die mogelijkheid, dan nog niet doen. Eerst inloggen als een normale user en daarna su''eren naar root toe.
Maar volgens mij kijkt ssh ook gewoon naar je /etc/securetty om na te gaan waar root allemaal wel en niet mag inloggen.
Maar volgens mij kijkt ssh ook gewoon naar je /etc/securetty om na te gaan waar root allemaal wel en niet mag inloggen.
Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.
Verwijderd
Tuurlijk kan dat (ff de config file aanpassem)
Maar veilig? NEE, tenzij je SSH alleen toelaat vanaf je locale netwerk.
Maar veilig? NEE, tenzij je SSH alleen toelaat vanaf je locale netwerk.
bedankt voor de tips...het is zeker slimmer via SU het te doen...niet eens aan gedacht:-)
Pagina: 1