Toon posts:

[BC3] Linux traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een weekje heb ik Suse Linux 7.1 draaien op een P2-266, 64 MB RAM.

Op zich gaat alles goed alleen is het systeem en vooral KDE2 (daar is het ut meeste merkbaar) heel erg traag.
Soms moet hij het beeld opbouwen en het duurt zeker 10 secs voordat ik een terminal window heb opgestart.

Gisteren heb ik ook BitchX gecompiled en dat duurde ongeveer 15-20 mins.

Is dit normaal of klopt er iets niet?

Bedankt

• aKeY
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08 16:39
Ligt eraan, hoegroot is je swapfile om te beginnen?

Een dag is een dag...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 4 GB HD.
2 GB -> /
1,8 GB -> /home
212 MB -> Swap

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Alsh et allemaal grafische gerelateerd is ..
wat is je gfx kaart? In de kernel kan je dri voor je GFx kaart aanzetten en dit weer verder goed zetten in je XF86Config.

Je kan ook top draaien en zien wat daar gebeurt. Wat je bij vorige suse versie zag was dat er een crontab is aan gemaakt die elke dag updatedb doet en dat begint even na het opstarten.
Je kan dan het beste je /etc/rc.config aanpassen en updatedb op weekly/monthly zetten of gewoon uit...

via yast kan het natuurlijk ook ....

succes

• foser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 15:03
KDE2 is best een zware desktop. Een beetje geheugen erbij doet dan geen kwaad.

Je kunt om te tweaken eens beginnen met een kernel compileren en ''m voor je proc te laten bouwen, dat zal al redelijk moeten schelen.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een S3 Virge in m''n PC.

Ik heb gisteren "top" gedraait en ik zag dat "kdeinit" en "locate" twee programma''s waren die het meestale CPU% gebruikte.
Ook schoot af en toe een "find" naar boven.

Is het logisch dat deze programma''s (kdeinit waarschijnlijk wel) zoveel CPU% nodig hebben?

Verwijderd

locate? find?
Dan is het inderdaad updatedb.

Verwijderd

Op dinsdag 03 april 2001 09:57 schreef SwitchNu het volgende:
Er zit een S3 Virge in m''n PC.

Ik heb gisteren "top" gedraait en ik zag dat "kdeinit" en "locate" twee programma''s waren die het meestale CPU% gebruikte.
Ook schoot af en toe een "find" naar boven.

Is het logisch dat deze programma''s (kdeinit waarschijnlijk wel) zoveel CPU% nodig hebben?
Jazekers. KDE is heel zwaar.

Ik draaide hem op 24-bits op mijn P2 450, 192MB, Intel740 + Voodoo2... het was net een dia-voorstelling als ik een windowtje versleepte.

Even terugschakelen naar 16bits. Dat gaf bij mij in elk geval een wereld van verschil.

Verwijderd

Op dinsdag 03 april 2001 14:06 schreef Codin het volgende:

[..]

Jazekers. KDE is heel zwaar.

Ik draaide hem op 24-bits op mijn P2 450, 192MB, Intel740 + Voodoo2... het was net een dia-voorstelling als ik een windowtje versleepte.

Even terugschakelen naar 16bits. Dat gaf bij mij in elk geval een wereld van verschil.
Goh, bij mij draait hij op mijn Pentium 133Mhz met 64RAM toch redelijk snel hoor (vergelijkbaar met windows), alleen de konqueror is nogal traag. Maar daar hebben we Opera voor ;)

Verwijderd

kde is behoorlijk zwaar. Probeer anders een lichtere WM (windowmaker, xfce, twm >:) )
Pagina: 1