Toon posts:

[BC3] MacOS X Screenshots on request (niet bedoelt voor trage Internet verb

Pagina: 1
Acties:
  • 593 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
1) kijk hoe mooi de menu''s een beetje doorzichtig zijn met wat schaduw. In MacOS X maakt het voor de cpu gebruik niet uit of het nou doorzichtig is of niet, dus waarom eigenlijk niet? :)

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/f.v.d.biezen/bart/img/osx/1.jpg

2) Je kan in OS X al je button balken zo configuren. (Ook andere applicaties, bijvoorbeeld je mail applicatie en finder window)

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/f.v.d.biezen/bart/img/osx/2.jpg

3) iTunes (MP3/Music player van Apple) heeft een fantastische interface. Het is heel makkelijk om duizende mp3tjes te organizeren.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/f.v.d.biezen/bart/img/osx/3.jpg

4) zo ziet de finder window er uit. Je kan ook lijst view en icon view doen maar deze view vind ik toch het handigst. Je ziet nu mijn "home" directory

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/f.v.d.biezen/bart/img/osx/4.jpg

5) wat gerommel met tekst en lettertypes.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/f.v.d.biezen/bart/img/osx/5.jpg

6) MacOS X is document gericht.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/f.v.d.biezen/bart/img/osx/6.jpg

7) Je kan instellen dat als je met je muis over de icons in je dock gaat dat de icons dan worden vergroot. Zo kan je je icons in de dock heel klein maken zodat de dock zo min mogelijk ruimte in neemt en dat toch alles te zien is als je met je muis er over heen gaat. De zwarte pijltjes onder de applicatie icons geven aan welke applicaties aanstaan.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/f.v.d.biezen/bart/img/osx/7.jpg

8) Je kan zoveel [kuch] startmenu''s [/kuch] of Apple Menu''s aanmaken als je wilt in OS X. Gewoon een folder slepen naar dock.
Als je een window minimalizeert dan zie je een thumbnail van dat window in de dock.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/f.v.d.biezen/bart/img/osx/8.jpg

zo, een paar screenshots gepost :)

Verwijderd

Ziet er vet uit maarja ik heb geen Apple he dus kan ik hem ook niet draaien.

mzls Arne_F

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 02:10

Platel

Trogdor the Burninator!

Errug mooi! Maar ook hier staat geen Mac....

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

Verwijderd

wat zijn de minmale eisen voor de mac voor Os X
heb gehoord dat alle machines na october 1999 moet zijn en aardig wat geheugen moeten hebben.
verder ziet het er wel kwel uit.

maar kan ik ook met skins voor de pc

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 april 2001 12:07 schreef elmo22 het volgende:
wat zijn de minmale eisen voor de mac voor Os X
heb gehoord dat alle machines na october 1999 moet zijn en aardig wat geheugen moeten hebben.
verder ziet het er wel kwel uit.

maar kan ik ook met skins voor de pc
de minimale eisen zijn: G3 233mhz met 128mb ram. Het zijn de minimale eisen dus ach tja...

Met een skin heb je dit ook? hehehee lol... :) Ik had ook een OS X skin voor in OS 9 maar het is 100% anders ook al lijkt het op elkaar.

Verwijderd

SUPER GAAF!!!.. ik vind het zo''n mooi os, super mooi gemaakt...dat is nog eens een GUI..

/me bedankt sharky_k_ voor de moeite :)

Verwijderd

Um, dit kan dus ook met Windows 2000.

Ik kan met een Mac OS X window blinds theme mijn 2000 er EXACT zo uit laten zien, niet dat ik het wil maar het kan:)

Als je wilt weten hoe en wat: http://www.stardock.net

Have fun:)

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

vreet het echt geen CPU time..?
ik kan me dat zelf haast niet voorstellen, al die highres icons, shadows, alpha blending zooi, dat moet toch ergens berekend worden, zou ik zeggen..?
ach
hte ziet er mooi uit ovor het oog. hopelijk is hun ''multitasking'' nu wat minder bot enzo.. :)

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 12:20 schreef sharky_k_ het volgende:

[..]

de minimale eisen zijn: G3 233mhz met 128mb ram. Het zijn de minimale eisen dus ach tja...

Met een skin heb je dit ook? hehehee lol... :) Ik had ook een OS X skin voor in OS 9 maar het is 100% anders ook al lijkt het op elkaar.
volgens mij moet het een G3 minimaal 300 Mhz zijn.
want op een G3 laptop van 266 Mhz draaide hij niet. :(

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 april 2001 12:55 schreef djazete het volgende:
vreet het echt geen CPU time..?
ik kan me dat zelf haast niet voorstellen, al die highres icons, shadows, alpha blending zooi, dat moet toch ergens berekend worden, zou ik zeggen..?
ach
Alles is PDF based en werkt met vectoren... Er hoeft dus minder berekend te worden dan met postscript (dat andere OSen gebruiken).
hte ziet er mooi uit ovor het oog. hopelijk is hun ''multitasking'' nu wat minder bot enzo.. :)
Het is UNIX dus multitasking zit wel goed >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 april 2001 12:58 schreef elmo22 het volgende:

[..]

volgens mij moet het een G3 minimaal 300 Mhz zijn.
want op een G3 laptop van 266 Mhz draaide hij niet. :(
www.apple.com/macosx/requirements/
Daar staat de iMac revA met een 233mhz G3 ook tussen.
De aller eerste G3 laptop is inderdaad niet geschikt voor OS X maar dat ligt niet aan de Processor.

edit:
Er zijn zelfs mensen die het op een 604 en 604e proc hebben geinstalleerd.

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 14:10
Het is wel erg mooi zeg dat MAC OS.
Mooier dan Windows als ik eerlijk mag zijn!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 april 2001 12:49 schreef Tijger_Master het volgende:
Um, dit kan dus ook met Windows 2000.

Ik kan met een Mac OS X window blinds theme mijn 2000 er EXACT zo uit laten zien, niet dat ik het wil maar het kan:)

Als je wilt weten hoe en wat: http://www.stardock.net

Have fun:)
Als het "echt" op de interface van MacOS X lijkt dan gebruik jij het heus wel :+

Screenshots kan je misschien wel "bijna" het zelfde maken maar dat zijn plaatjes, geen filmpjes... Ik ga naar de LAN in de pandahallen, zoek me daar maar op en kom dan maar even kijken...

Apple probeerde ook om al die skins te verbieden omdat het helemaal niet Aqua voorstelt (ook al lijkt het 100% het zelfde), mensen krijgen een verkeerde indruk.

edit:
bedoel je deze skin?:
www.stardock.com/products/odnt/odnt-jan00.jpg

Dat is echt lelijk zelfs...

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op maandag 02 april 2001 13:07 schreef sharky_k_ het volgende:
Alles is PDF based en werkt met vectoren... Er hoeft dus minder berekend te worden dan met postscript (dat andere OSen gebruiken).
Andere OSen gebruiken helemaal geen postscript, MacOS X is de enige die postscript gebruikt (PDF is postscript met een paar toevoeginkjes)
en ook al gebruik je postscript, dingen als schaduwtjes en alpha transparancy kosten nu eenmaal rekentijd.
Het is UNIX dus multitasking zit wel goed >:)
heel verstandig van apple om BSD te gebruiken :)

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Topicstarter
========
Quartz doesn''t use Postscript as its internal graphics representation language. So what does it use? Adobe''s Internet-standard Portable Document Format (PDF), a superset of PostScript. PDF is the open de facto standard for electronic document distribution worldwide. It''s a universal file format that preserves all of the fonts, formatting, colors, and graphics of any source document, regardless of the application and platform used to create it. It has several advantages over PostScript, including better color management, internal compression, interactivity, and, as mentioned, font independence. Just as sweet, it''s a free and open standard, which means that Apple doesn''t have to pay PostScript licensing fees.

Using PDF, the new Quartz 2D graphics system delivers on the fly rendering, anti-aliasing and compositing of PostScript graphics with, promises Apple, pristine quality. Quartz should make onscreen graphic elements sharper than ever, even when their size is increased.

You can see the power of Quartz in the Mac OS X Aqua interface itself. Using Quartz''s compositing engine, Aqua creates translucent controls and menus, and gives the system visual depth with drop shadows around the edges of windows. And Apple has included built-in support for PDF, which means you can embed and manipulate PDF data with any Mac OS X application -- and even "Save to PDF." So you can easily create Quartz-enhanced, graphics-rich documents that are easily shared.

Apple says that since this capability is available to all Mac OS X applications, Mac developers have a whole new palette of creative tools. Of course, much of this functionality is available to current Mac OS users through vector graphics applications. But Quartz moves the functionality into the OS itself.

In this case, a picture -- or rather a QuickTime movie -- is worth a thousand words. Go to http://www.apple.com/macosx/theater/ to see the Quartz PDF Generator in action. Watch as the vector images are rendered fully anti-aliased and in real time.
====

oke oke... PDF is de grote broer van Postscript.

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Ik ben nu bezig met een HTML versie van Mac X
Iemand ideeën?

8-)

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 13:09 schreef sharky_k_ het volgende:
www.apple.com/macosx/requirements/

edit:
Er zijn zelfs mensen die het op een 604 en 604e proc hebben geinstalleerd.
ja installeren gaat misschien wel, maar draaien niet, heeft iets te maken met het moederbord en processor.
heb ik ergens gelezen, bij de revieft.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 april 2001 19:18 schreef elmo22 het volgende:

[..]

ja installeren gaat misschien wel, maar draaien niet, heeft iets te maken met het moederbord en processor.
heb ik ergens gelezen, bij de revieft.
Met installeren bedoelde ik ook draaien :)

• Aaargh!

Aaargh!

Op maandag 02 april 2001 14:44 schreef sharky_k_ het volgende:
oke oke... PDF is de grote broer van Postscript.
Zo heel veel verschil is er anders niet iirc.
en de CPU load zal dus niet minder zijn in vergelijking tot andere render methoden.
wel een kewl systeem trouwens.
heeft het ook een client-server architectuur zoals b.v. het X windowing systeem ?

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Ik werk bij een bedrijf dat bijna alleen maar Mac''s verkoopt, en ik heb met OS X al een tijdje mogen werken, en ik moet zeggen dat het een heel mooi en stabiel OS is. Ik vind het alleen jammer dat je geen DVD''s kan bekijken.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• mtbrainz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 18:41
Ziet er idd erg :9~ uit!
Ik vraag me wel af hoe veel sneller de final versie nou is dan die eerste public beta. Ik heb de public beta al eens zien draaien op een dual G4-450, dat vond ik niet echt bijzonder snel.
Als ''t fijn zou draaien op de recentere G3-powerbooks zou ik wel helemaal graag een powerbook willen hebben ipv zo''n PC-laptop!

Maar de ''transparantie''-dingen in Windows 2000 kun je trouwens wel verschil in merken qua CPU-gebruik, om een aantal maar een beetje uit te droom te helpen...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 april 2001 20:59 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Zo heel veel verschil is er anders niet iirc.
en de CPU load zal dus niet minder zijn in vergelijking tot andere render methoden.
wel een kewl systeem trouwens.
heeft het ook een client-server architectuur zoals b.v. het X windowing systeem ?
De CPU load is een stuk minder als je gebruik maakt van vectoren inplaats van "geen vectoren".

• Aaargh!

Aaargh!

Op dinsdag 03 april 2001 00:05 schreef sharky_k_ het volgende:
De CPU load is een stuk minder als je gebruik maakt van vectoren inplaats van "geen vectoren".
Ik vraag me af hoeveel van de GUI nu werkelijk vector-graphics is.
en kant-en-klare bitmaps naar het scherm dumpen lijkt me eigenlijk sneller dan ze on-the-fly te renderen.
NEways, het is een erg leuk idee, en of het nu wel of niet scheelt in CPU tijd boeit niet, de computers zijn tegenwoordig zo snel dat een beetje GUI niet echt boeit. (en zolang je op een server die GUI maar uit kan schakelen .. )
en het ziet er vet uit :P
ik moet ook maar eens een Mac zien te regelen om dit te kunnen draaien :)
(waarom houden ze bij de stufi nou geen rekening met dit soort dingen :P )

• Aaargh!

Aaargh!

btw, wat voor browser word er gebruikt ?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 03 april 2001 01:29 schreef Aaargh! het volgende:
btw, wat voor browser word er gebruikt ?
OmniWeb. De browser is nog niet af maar werkt al behoorlijk goed en gebruikt ook de User Interface die Apple voor alles in OS X gebruikt en dat werkt veel prettiger.

Ik heb de keus tussen: Omniweb, iCab, IE en Mozzila. (Opera komt wat later)

- iCab is wel snel maar ziet er niet uit en ondersteunt nog niet alle Javascripts en geen layers.

- IE is een vieze OS 9 - OS X port. dus wel aqua maar dat lijkt meer op een skin en dan heb je het wel gehad. IE is behoorlijk fout in OS X. Als je soms iets downloadt kan je verder met IE niks doen... het is dus waardeloos. IE zag al heel snel mijn prullenbak en hoe zo''n prullenbak nou eigenlijk werkt :).

- Mozilla heeft zijn eigen interface wat niet echt fout is, verder gaat het best goed maar het is nog niet af. Onder OS 9 of Windows is Mozilla een grotere ramp dan onder OS X best wel raar.

- Omniweb''s Interface is prachtig (zoals ik al zei is het een echt MacOS X applicatie als je naar de GUI en UI kijkt.) deze ondersteunt ook nog niet alles maar het is te doen en deze browser wordt vaak geupdate.
Volgens mij is dit ook de populairste browser in MacOS X.

Verwijderd

Damn! Wat een interface.. :9~
Pagina: 1