[BC3] Welke linux?

Pagina: 1
Acties:

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 00:35
Ik ben een beginner voor Linux en vraag me dan ook af welke linux distributie tegenwoordig de beste is...

(begin aub niet over ''search gebruiken'', want als ik dat probeer dan wil mijn pc search.php downloaden; ook met rechtermuisknop lukt het niet)

Verwijderd

slackware

Verwijderd

debian

sterke argumenten allemaal he? :P

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 23:25
Mandrake of SuSE :)

Verwijderd

Ja sorry hoor, maar als je al het probleem hebt dat je niet de search kunt openen (en dat niet zelfstandig kunt fixen) ga dan even geen Linux draaien ofzo (no flame intended).

Je kunt weliswaar iets als Mandraike draaien, maar dan kun je eigenlijk net zo goed bij Windows blijven omdat je er uiteindelijk toch hetzelfde meegaat doen.

Slackware en Debian zijn echt dus niet geschikt voor jou, (ze zijn zeker goed, maar niet voor beginners).

Verwijderd

Elfstone linux dan of Qnix :)

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Om mee te beginnen kun je het beste RedHat of ManDrake nemen (beide te dl''en van hun sites of te kopen op http://tienpiek.net of http://www.munnikes.nl/cd ).

En als je vraagt naar de beste kan eigenlijk niemand je daar een antwoord op geven, want er zijn een aantal verschillen tussen de verschillende distro''s, en ze hebben allemaal hun sterke kanten.

LinuxFox, because penguins aren't even furry

Verwijderd

SuSE is een hele mooie distro om mee te beginnen. stabiel, compleet, en 7 cd''s + 1 dvd vol software... Alle shit zit erop (lees: een praktische kopie van freshmeat...)

On a side note:
het is geen qnix maar QNX!!

Verwijderd

Ik ben zelf als newbie met Suse begonnen, o.a. vanwege de enorme omvang van de distro. Vond het uitgebreide handboek erg prettig. Daarna meer boeken gaan lezen, en tot mijn verrassing bleek bijna elk programma waar ze het over hadden op mijn Suse CD''s te staan. Dat heeft als voordeel dat je je in het begin niet druk hoeft te maken over hoe iets te installeren, want je kunt daarvoor de Suse tools (Yast) gebruiken.

Verwijderd

Toch wel vervelend als je dan overstapt op een andere distro en al je tools waarmee jij je eigen linux-kenner waande kwijt bent? Daarom kun je beter een iets ingewikkeldere (:?) pakken, iets langer over je leerproces doen. Zo leer je echt hoe linux in elkaar steekt.

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 00:35
Thx voor alle reply''s
ik weet nu wel nog niet echt wat kiezen, want iedereen zegt wat anders, maar ik heb al wel een iets beter idee...
Ik ben wel van plan het te downloaden, dus dat zijn dan meestal geen 7cd versies...
als er nog iemand tips heeft zijn ze altijd welkom
Op maandag 02 april 2001 07:17 schreef Nem0 het volgende:
Ja sorry hoor, maar als je al het probleem hebt dat je niet de search kunt openen (en dat niet zelfstandig kunt fixen) ga dan even geen Linux draaien ofzo (no flame intended).

Je kunt weliswaar iets als Mandraike draaien, maar dan kun je eigenlijk net zo goed bij Windows blijven omdat je er uiteindelijk toch hetzelfde meegaat doen.

Slackware en Debian zijn echt dus niet geschikt voor jou, (ze zijn zeker goed, maar niet voor beginners).
over die search: ik weet ook niet waarom, maar sinds ik deze topic wou plaatsen en eerst de search wou gebruiken, geraak ik niet meer bij de search.
Het is zoals ik in het begin al zei onmogelijk om in het search venster te geraken aangezien hij het altijd probeert downloaden, en nu moet je niet zeiken dat ik internet explorer niet kan gebruiken ofzo, want vroeger lukte dit altijd wel!

zelfs als ik de volgende link in een nieuw venster probeer te openen, wil hij het beginnen downloaden:
gathering.tweakers.net/search.php

• Cyborg-BG-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2025

Cyborg-BG-

Nu met random icon...

Linux??

hm FreeBSD roeleert meer;)

Kunt u mijn Domeinnaam renamen??

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

site werkt prima hier....
ik weet niet welke versie van IE je gebruikt..
maar als je een BEETJE een recente versie ervan hebt dan ondersteund ie php wel...

overigens ik kan suse aanraden.. ik heb ''m zelf nooit gebruikt (ik hou meer van FreeBSD) maar voor beginners schijnt ie echt goed te zijn. kan je rustig uit gaan zoeken hoe alles werkt zonder (als je een moeilijkere distro gebruikt) het idee te krijgen dat je niets voor mekaar krijgt.. mijn ervaring is dat als het bijna niet lukt dat je het al snel opzij legt omdat het toch niet lukt..

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 07:56 schreef Newjersey_nl het volgende:
Mandrake of SuSE :)
ik werd helemaal para van mandrake, bleef om de 10 min. hangen zowat.. gezeur met videokaarten enzo :(

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 08:56

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Op maandag 02 april 2001 07:17 schreef Nem0 het volgende:

Ben ik het niet mee eens, ik ben een volledige beginner ( wist niks van linux of unix)en ik ben vorige week begonnen met Debian. Ik heb nu een lokaal netwerk,webserver en ftp server draaien. Het is gewoon een kwestie van lezen. (btw, ik he een full-time baan dus in de avond-uurtjes opgezet).

aAarGhh

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 23:25
Op maandag 02 april 2001 14:40 schreef 21weener21 het volgende:

[..]

ik werd helemaal para van mandrake, bleef om de 10 min. hangen zowat.. gezeur met videokaarten enzo :(
ik weet niet wat voor videokaart jij hebt maar het is een super distro, hij pakte mijn videokaart + monitor in 1 keer

Verwijderd

mandrake :)

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 15:56 schreef jellyshock het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens, ik ben een volledige beginner ( wist niks van linux of unix)en ik ben vorige week begonnen met Debian. Ik heb nu een lokaal netwerk,webserver en ftp server draaien. Het is gewoon een kwestie van lezen. (btw, ik he een full-time baan dus in de avond-uurtjes opgezet).
Ja en ik heb juist dus het gevoel dat Mastakilla niet zo graag leest, want er zijn al zo ontzettend veel artikelen/sites over dit onderwerp.

Verwijderd

Mandrake :)

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 18:39 schreef Nem0 het volgende:

[..]

Ja en ik heb juist dus het gevoel dat Mastakilla niet zo graag leest, want er zijn al zo ontzettend veel artikelen/sites over dit onderwerp.
1-0

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 15:56 schreef Newjersey_nl het volgende:

[..]

ik weet niet wat voor videokaart jij hebt maar het is een super distro, hij pakte mijn videokaart + monitor in 1 keer
matrox g400 dualhead
je hoefde tuxracer 8-) maar op te starten en het was hangen geblazen...
en vond hem ook niet bepaald snel moet ik zeggen....

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 13:33 schreef possamai het volgende:
site werkt prima hier....
ik weet niet welke versie van IE je gebruikt..
maar als je een BEETJE een recente versie ervan hebt dan ondersteund ie php wel...
eeehm, php is een _server-side_ script, de _server_ voert het uit, niet IE..

Verwijderd

Op dinsdag 03 april 2001 20:25 schreef bacchus het volgende:

[..]

eeehm, php is een _server-side_ script, de _server_ voert het uit, niet IE..
HUH :? verkeerde draad maybe? :P

Verwijderd

Op woensdag 04 april 2001 00:50 schreef 21weener21 het volgende:

[..]

HUH :? verkeerde draad maybe? :P
Neuh hoor, lees nog maar eens goed!
Pagina: 1