[BC3] X blijft hangen terwijl hij al dood is..

Pagina: 1
Acties:

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04
Ben ik weer ;)

Dame waarvoor ik de zooi (X op debian) install zit nu bruut te X''n, maar ik denk ik kill hem ff.. dus ik killen..

Ze zegt hij staat er nog hoor! gaat niet weg.. ctrl alt backspace werkt niet, ctrl alt f1 ook niet.. (ik zit nog wel ingelogged via ssh)..

Ff navraag gedaan, en ik hoorde dat meer mensen dit hadden.. is er een andere oplossing dan rebooten?

i wonder..

• mardan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-03 19:39
Je moet naar een ander runlevel waar X uit staat en dan X killen of in je inittab X uitzetten (staat waarschijnlijk op respawning) en init q en dan X killen.
suc6

• mtbrainz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:41
Op zondag 01 april 2001 23:21 schreef mardan het volgende:
Je moet naar een ander runlevel waar X uit staat en dan X killen of in je inittab X uitzetten (staat waarschijnlijk op respawning) en init q en dan X killen.
suc6
Bij debian zit de display-manager niet in je inittab, maar zit ''t in een init-script (zo gaat het hier met gdm tenminste wel).
Probeer eens ''/etc/init.d/gdm stop'' (als je gdm als display manager gebruikt tenminste).
Als ''t geen displaymanager is, probeer dan eens ''killall -KILL XFree86'' ipv ''gewoon'' killall XFree86. Misschien zal dat helpen?

Verwijderd

ik heb dit probleem ook af en toe, maar dit ligt niet aan het feit dat X automatisch gerespawned wordt ofzo; het zijn de NVidia-drivers die gewoon een beetje buggy zijn... bij mij helpt alleen het restarten van de PC, helaas. [ff in-ssh''en en opnieuw opstarten]

dus als jij ook nvidia-drivers gebruikt; zoek niet verder, je hebt je probleem gevonden (maar geen oplossing).