Toon posts:

[BC3] Onder linux windows partitie maken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn hd zo verracht dat ik nu alleen maar linux ext2 erop heb. Als ik dus windows er weer op wil zetten zoals daarvoor, kan dit niet omdat ik dan een dos partitie nodig heb.
Weet iemand hoe dit kan of met welk proggie ed?

thanks.

Verwijderd

Het programma dat jij zoekt heet Partition Magic ;)

Verwijderd

Als je nog ongepartitioneerde ruimte hebt kun je gewoon met `fdisk /dev/hda` die fat32 maken en dan `mkdosfs -F 32 /dev/hda(je partitie nummer)`.
Als je geen ongepartitioneerde ruimte hebt kun je die maken met het programma gnu parted en dan de eerder genoemde stappen uitvoeren.
Lees de man pages van fdisk, mkdosfs en gnuparted ff door, want je moet goed weten wat je doet, want je zal de eerste niet zijn die perongeluk data verneukt.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:41

Valium

- rustig maar -

Partition Magic, Pfffff prutsers!!!! :)
Er is een Linux-programma voor dat parted heet.
PARTition EDitor
Die kan EXT2, FAT en Linux-swap aan. Daarmee kun je dus lekker gaan kloten op je HD-tje..

1 waarschuwing: Het is een zeer krachtig programma, dus als je niet weet wat je doet, of te snel handelt ben je je hele HD kwijt. (Zelfde waarschuwing als met Partition Magic)

Verwijderd

Topicstarter
Parted zit niet bij mijn mandrake install.
Kan ik het installen?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee hoe ik dat "parted" aan de praat krijg??

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Door het te zoeken op www.freshmeat.net , te downloaden en dan te installeren? :?

daz toch niet zoooo moeilijk? :P

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

in slack kan het gewoon doen met fdisk.. en formateren ook..:)
Pagina: 1