[BC3] rtl8931.o <-- Driver linux

Pagina: 1
Acties:

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
make modules
make modules_install

Een of twee vergeten?

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 07:34
Ik had RH7 geïnstalleerd en daarna een nieuwe kernel gebakken. Uiteraard had ik de driver voor me netwerkkaart nu WEL in de kernel gedaan :7. Maar bij opstarten wil linux altijd ook nog de driver laden voor mijn netwerkkaart (rtl8139.o) Hij komt vervolgens met een foutmelding dat de driver in /lib/rtl8139.o gamaakt is voor een oudere kernel (dat kan kloppen).

Alles werkt overigens prima, alleen wil ik die foutmelding graag weg hebben, het irriteerd me :(. Ik ben natuurlijk al bezig geweest, maar kan niks vinden (het bestand /lib/rtl8139.o bestaat niet eens :?). Weet iemand waar linux dat ding probeert te laden en hoe ik het daar dan weg krijg.
B-dankt !

• DeuTeRiuM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:01

DeuTeRiuM

http://koelkast.net/

In modules.conf je oude driver weg smijten.. maar als het zo moet heb je wel iets fouts gedaan..

[04:53:17][roel@roel:~]$ sleep
bash: sleep: command not found

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 07:34
Neeeeeej.. Ik had hem IN de kernel gedaan, dus die module zou die helemaal niet meer moeten WILLEN laden..
Het vervelende is dat hij nog altijd zoeket naar dat ding, hem vind (wat mij dus niet lukt) en vrvolgens correct opmerkt dat hij gemaakt is voor een andere kernel.

Ik heb natuurlijk allang me hele systeem afgezocht naar het bestandje rtl8139.o... maar nee. in modules.conf is hij ook verwijderd trouwens, geen soelaas.

Verwijderd

waarschijnlijk staat in een van je rc (boot of network) scripts een modprobe eth0. Sloop deze eruit, en klaar is kees..

Verwijderd

Ik zou ff kijken wat je met de volgende optie hebt gedaan bij het compileren van je kernel: "Set version info for all kernel modules" ofzoiets...

In ieder geval is mij bekend dat de laatste kernels vanaf 2.4.0 een test-ondersteuning _ingebouwd_ hebben voor de RealTek 8139 netwerkkaart.

edit:

uiteraard wel bij het configgen van je kernel aangeven dat je die test-drivers wilt gebruiken
Pagina: 1