Toon posts:

[BC3] @home en linux 6.4

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ff linux installeren en hupsakee lekker kabelen HUH!! niet dus. Linux zelf marcheert lekker, maaaar het internet wil niet werken. Heb het geprobeerd met een dik boek, diverse urls en helaas nog steeds niet met linux online. bij het opstarten van linux krijg ik de volgende 3 foutmeldingen
1* failled services in runlevel 3 :dhclient 2* setting up network device eth0 SIOCSIFFLAGS : resource temporarily unavailable 3* setting up routing (using /etc/route.conf) error whlie executing : /sbin/route ad default gw xxx.xxx.xx.x SIOCADDRT : network is unreachable......... Kan het aan de smccard liggen of meschien niet goed geconfigureerd?
Heb al geprobeerd om alles statisch te zetten, maar geen resultaat. Iemand meschien een goede tip

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Oblii
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Oblii

uhm

je internetkaart zit op een IRQ dat al gebruikt is door een ander apparaat, waardoor deze dus niet werkt

# cat /proc/interrupts

dan zie je op het IRQ van waar de netwerkkaart eigenlijk zou moeten zitten een andere device staan

moet je ff zoeken ergens hoe je die mem conflicten weghaalt, dat weet ik niet precies.

Toch: je kan 3com kaartjes van pnp ahalen in windows en dan kan je meestal ook meteen IRQ veranderen met zo''n dos proggie

dan zou het wel weer moeten werken

But I don't care, I'm in a hurry going nowhere

• BC3 Victim
Ben ik weer. heb cat /proc/interupts geprobeerd, maar dat lukt niet meschien was ik vergeten te vertellen dat ik Suse gebruik of heeft dit er niets mee te maken? in ieder geval heb nu een en ander verandert en bij # ifconfig eth0 krijg ik nu het volgende = link encap: ethernet hwadd 00:e0: 29 : 73:47:fc inet addr: xxx:xxx:xx:xxx bcast:xxx:xxx:xx:xxx mask: 255:255:254:0mtu:1500 metric:1 txqueuelen:100 base adres:0xb400 dus het schijnt dat de kaart nu wel gevonden is, maar doe ik dan /proc/net/dev krijg ik als uitkomst bij eth0 interface alleen maar nullen en bij local interface - recieve bytes 1958 en transmitted bytes ook 1958
ik denk dat linux wel de kaart ziet, maar er niet mee kan communiceren. (verkeerde instelling?) verder heb ik nu nog maar een foutmelding en die is erro while executing: /sbin/route add default gw xxx.xxx.xx.x siocaddrt:network is unreachable, maar dat zal wel samenhangen met het niet functioneren van netwerkkaart

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07-2025

alvv

netcfg in de shell intypen of via xwindows
en dan configureren
hier een link linux.gelrevision.nl/installatie/kabel.php3

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:55

Valium

- rustig maar -

Linux heeft de kaart gezien. Hij heeft er irqs en allerlei shit aan kunnen toewijzen. De hardware werkt dus.

Hij probeert via DHCP een IP-adres te verkrijgen. Dat lukt niet. Ik zou daar even naar kijken. Ik ben geen bekende van Suse, maar in zo''n beetje alle Linux distro''s zit wel het programma "linuxconf". Daarmee zou je je kabelinternet kunnen instellen. Succes!!

Verwijderd

Gewoon in yast (niet in yast2!) je netwerkkaart installeren maar niet activeren! Dan yast afsluiten en naar de commando prompt. Tik daarin:

dhcpcd -h CPxxxx-a eth0

(bij xxxx je eigen nummer intikken)

Dan zou je moeten kunnen internetten. Wanneer dat dat werkt ff in het bestand boot.local het bovenstaand regeltje toevoegen en opslaan. Dan kun je na de volgende keer dat je opstart ook weer internetten zonder verdere handelingen.

Moet lukken want bij mij werkt het perfect.

Staat ook beschreven op de site van SUSE!
http://sdb.suse.de/sdb/en/html/leah_all_dhcp_with_at_home.html

• Koop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-11-2025

Koop

Go ahead!.. Rake my Hay!

He top! :)

Ik had hetzelfde probleem (met RH 6.2) en nu werkt het prima.

Ik heb die regel in de rc.local gezet.. ik neem aan dat dat hetzelfde is als boot.local onder Suse?

Anywayz, erg bedankt. :*

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:31
Je kunt ook gewoon ff een regeltje toevoegen in je /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0 (geloof ik):
DHCP_HOSTNAME="ccXXXXX-a"
Het probleem lijkt namenlijk te zitten in het feit dat dhcpcd standaard geen hostname meestuurt en dat moet bij @home dus wel.
Forgive me als ik niet helemaal het goede linkje heb, zit op het werk en kan het ff niet checken !

Gewoon spullen

Verwijderd

je kan ook de search optie nemen!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Ook al zegt @home dat je dhcp moet instellen, ik doe dat dus nooit, ook niet in windows :) En nooit problemen :)

Hier werkt het heel simpel:

ifconfig eth0 dit.is.het.ip netmask 255.255.255.0
ifconfig eth0 up

ook moet je toevoegen:
route add default gw het.ip.van.gateway eth0

verder moet je je host toevoegen aan /etc/hosts

Alleen heb ik het probleem dat mn netwerkkabel er altijd in moet blijven zitten, anders wil ie op geen enkele manier met mn kabelmodem praten en moet ik rebooten :o

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Verwijderd

Waarom zou je geen dhcp gebruiken?? Zie het nut er niet van in :?

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Eigenlijk is dit ontstaan omdat dhcp dus in eerste instantie echt niet wilde werken. Sindsdien is het meer luiheid..... :+

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• BC3 Victim
heb de netwerkkaart onder yast1 geconfigureerd en NIET geactiveerd. (zoals beschreven in hhtp://sdb.suse.de/sdb/en/html/leah_all_dhcp_with_at_home.html ) vervolgens in /sbin/init.d/boot.local dhcpcd -h CP8xxxx-a eth0 toegevoegd en systeem opnieuw opgestart het resultaat hiervan is eth0: smc1211 ezcard 10/100 (realtek rtl8139) at 0xb400, irq 0, 00:e0: 29 : 73 :47:fc. dhcpcd[44]: dhcpstart: ioctl siocsifflags resource temporarily unavailable. WAT doe ik toch verkeerd??@#$$%#@#@

Verwijderd

En je bent er zeker van dat de module is geladen van je netwerkkaart? Eventjes met ''lsmod'' checken.

• BC3 Victim
met lsmod krijg ik het volgende module : rtl8139, size:12192, used:0, by : (autoclean) (unused):?

• BC3 Victim
betekend dit dat de module geladen is??

• BC3 Victim
Hij doet het!! had in het bios "plug and play os" aan staan, had denk ik een conflict met de sblive. plug and play uitgezet en marcheren die hap!!! BEDANKT VOOR DE MOEITE

Pagina: 1