1* failled services in runlevel 3 :dhclient 2* setting up network device eth0 SIOCSIFFLAGS : resource temporarily unavailable 3* setting up routing (using /etc/route.conf) error whlie executing : /sbin/route ad default gw xxx.xxx.xx.x SIOCADDRT : network is unreachable......... Kan het aan de smccard liggen of meschien niet goed geconfigureerd?
Heb al geprobeerd om alles statisch te zetten, maar geen resultaat. Iemand meschien een goede tip
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
je internetkaart zit op een IRQ dat al gebruikt is door een ander apparaat, waardoor deze dus niet werkt
# cat /proc/interrupts
dan zie je op het IRQ van waar de netwerkkaart eigenlijk zou moeten zitten een andere device staan
moet je ff zoeken ergens hoe je die mem conflicten weghaalt, dat weet ik niet precies.
Toch: je kan 3com kaartjes van pnp ahalen in windows en dan kan je meestal ook meteen IRQ veranderen met zo''n dos proggie
dan zou het wel weer moeten werken
But I don't care, I'm in a hurry going nowhere
ik denk dat linux wel de kaart ziet, maar er niet mee kan communiceren. (verkeerde instelling?) verder heb ik nu nog maar een foutmelding en die is erro while executing: /sbin/route add default gw xxx.xxx.xx.x siocaddrt:network is unreachable, maar dat zal wel samenhangen met het niet functioneren van netwerkkaart
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
en dan configureren
hier een link linux.gelrevision.nl/installatie/kabel.php3
Hij probeert via DHCP een IP-adres te verkrijgen. Dat lukt niet. Ik zou daar even naar kijken. Ik ben geen bekende van Suse, maar in zo''n beetje alle Linux distro''s zit wel het programma "linuxconf". Daarmee zou je je kabelinternet kunnen instellen. Succes!!
Verwijderd
dhcpcd -h CPxxxx-a eth0
(bij xxxx je eigen nummer intikken)
Dan zou je moeten kunnen internetten. Wanneer dat dat werkt ff in het bestand boot.local het bovenstaand regeltje toevoegen en opslaan. Dan kun je na de volgende keer dat je opstart ook weer internetten zonder verdere handelingen.
Moet lukken want bij mij werkt het perfect.
Staat ook beschreven op de site van SUSE!
http://sdb.suse.de/sdb/en/html/leah_all_dhcp_with_at_home.html
Ik had hetzelfde probleem (met RH 6.2) en nu werkt het prima.
Ik heb die regel in de rc.local gezet.. ik neem aan dat dat hetzelfde is als boot.local onder Suse?
Anywayz, erg bedankt.
DHCP_HOSTNAME="ccXXXXX-a"
Het probleem lijkt namenlijk te zitten in het feit dat dhcpcd standaard geen hostname meestuurt en dat moet bij @home dus wel.
Forgive me als ik niet helemaal het goede linkje heb, zit op het werk en kan het ff niet checken !
Gewoon spullen
Hier werkt het heel simpel:
ifconfig eth0 dit.is.het.ip netmask 255.255.255.0
ifconfig eth0 up
ook moet je toevoegen:
route add default gw het.ip.van.gateway eth0
verder moet je je host toevoegen aan /etc/hosts
Alleen heb ik het probleem dat mn netwerkkabel er altijd in moet blijven zitten, anders wil ie op geen enkele manier met mn kabelmodem praten en moet ik rebooten
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Verwijderd