Toon posts:

[BC3] ICQ Client voor Linux MET HTTP-PROXY ONDERSTEUNING

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen, ik ben nu toch al zeker een maand bezig met het zoeken naar een goeie ICQ client voor onder linux (X, Gnome, KDE, desnoods console, het maakt niet uit) met HTTP-proxy support (Squid op een linuxbak), maar ik kan er geen vinden. Licq schijnt erg goed te zijn, maar heeft alleen socks5 ondersteuning, dat gaat dus niet werken, tenzij iemand een goede socks5 proxy weet voor mij. Plz help me

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
[net doen als of je lollig bent modus]
ICQ for Windows in een Win32 emulator >:)
[/net doen als of je lollig bent modus]

Verwijderd

Op zondag 01 april 2001 12:54 schreef Steven_NL het volgende:
[net doen als of je lollig bent modus]
ICQ for Windows in een Win32 emulator >:)
[/net doen als of je lollig bent modus]
Dat werkt dus ook niet |:( Volgens mij kan ICQ nooit via HTTP werken...

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 15:06

OMX2000

By any means necessary...

Op zondag 01 april 2001 13:10 schreef fkooman het volgende:

[..]

Dat werkt dus ook niet |:( Volgens mij kan ICQ nooit via HTTP werken...
kan het dus wel... ik heb hem op mijn werk draaiend achter een firewall die alleen poort 80 open heeft staan...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• DeuTeRiuM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:01

DeuTeRiuM

http://koelkast.net/

Licq kan echt wel achter proxy!!
[system]-->options-->Licq-->firewall

het kan iig met de GTK gui, dus ik zie niet in waarom het niet met de KDE gui kan..
anders is centericq (console based) wel mega vet.. moet je maar ff zoeken op freshmeat naar de source oid.

-D

[04:53:17][roel@roel:~]$ sleep
bash: sleep: command not found

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Het was een grapje.....

Verwijderd

Het is _DUIDELIJK_ 1 april hoor... Ik moet nog ff wakker worden |:(

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:55

Valium

- rustig maar -

Een heel bekende SOCKS4 en 5 server is DANTE. Is verkrijgbaar voor linux e.d. Wat je ook kunt installeren is de linux ip-masquerading-module voor je router. ip_masq_icq (0.56 is de nieuwste). Werkt met alle Linux ICQs en is ICQ99 compatible. ICQ2000 heeft zijn eigen oplossing voor het achter firewalls zitten.

Verwijderd

ICQ kan _NIET_ door een HTTP (bijvoorbeeld squid) proxy server als je ALLEEN via die proxyserver op het internet kan, dus MASQ uit, en geen SOCKS proxy server.

Als dit wel kan ben ik _ZEER_ benieuwd naar hoe dat kan en zou ik daar graag meer info over willen hebben.

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 23:25
Gnomeicu :7 :)

Verwijderd

Topicstarter
Samenvattend: er is dus geen icq client voor linux, die (net als icq2000x voor windows) http(s) proxys ondersteunt? Hmm... licq werkte bij mij wel, maar dan moet ik maar even een socks-proxy erbij zetten op m''n servertje (ik kan volgensmij niet masquen, want ik heb een isdnverbinding die telkens van ip verandert... als het wel kan, zou ik graag meer hierover willen weten!)... of is deze stelling wrong?

Verwijderd

Waarom zou masquerading niet kunnen met een isdn verbinding??
Info is te vinden op ipmasq.cjb.net

Overigens gaat icq inderdaad niet over een http proxy aangezien ICQ een heel ander (brak) protocol gebruikt.
Het zou eventueel via tunneling kunnen, maar dat valt een beetje buiten de vraagstelling.

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo tunneling?? Leg uit ajb!! Alles wat kan gaan werken wil ik graag weten! Echt, ik wil supergraag eindelijk eens een keer ICQ onder m''n linux...

Verwijderd

icq kan prima via een socks5 proxy, maar ik vraag me inderdaad af waarom je dat wilt? Gewoon ipmasq gebruiken voor icq, werkt 10 x beter. ICQ kun je dan gewoon configureren alsof die niet achter een firewall of proxy zit. (en masq en squid gaan prima samen)

En anders SSH je gewoon naar je linux bak waarop je centerICQ draait :) :+

Verwijderd

Topicstarter
Het wil allemaal niet zo werken... op die RH bak (de server) heb ik dus nu masq aanstaan, volgens de howto op ipmasq.cjb.net maar ik kan niets... een ping naar www.tweakers.net op een client (ook helemaal geconfigureerd volgens de howto) geeft een time-out. Wat wel opvallend is, is dat ik een ''Doelnetwerk niet bereikbaar''-fout krijg, als er geen verbinding is... dus er is wel degelijk iets aan het gebeuren tussen de client en de server. Ook het resolven gaat dus niet goed :( iemand idee?

Verwijderd

Tja hoe zou dat nou werken.

Hint hint, lees dat stukje over tunneling maar eens

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 16:20 schreef CyberKnutselaar het volgende:
Hoezo tunneling?? Leg uit ajb!! Alles wat kan gaan werken wil ik graag weten! Echt, ik wil supergraag eindelijk eens een keer ICQ onder m''n linux...
Tunneling houdt in dat je één protocol binnen het andere gebruikt. Zo kan je bijvoorbeeld IP''s tunnelen etc.

Ook is er een progje dat ik weet, waarmee hhet mogelijk is om een tunnel via http te maken. Zo kan je bijvoorbeeld telnetten,ssh-en door een http-proxy heen of net wat je maar wil gebruiken. Dit is tamelijk ingewikkeld en je wil er echt niet aan beginnen, aangezien dat toch wel een aardig technisch verhaal zou gaan worden als je zoiets op zou willen zetten.

Zeker als er al een prima alternatief is dat duizenden mensen gebruiken voor hun iterne computers. Hoe het heet?
Tja het is al een paar keer genoemd masquerading.

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 17:22 schreef CyberKnutselaar het volgende:
Het wil allemaal niet zo werken... op die RH bak (de server) heb ik dus nu masq aanstaan, volgens de howto op ipmasq.cjb.net maar ik kan niets... een ping naar www.tweakers.net op een client (ook helemaal geconfigureerd volgens de howto) geeft een time-out. Wat wel opvallend is, is dat ik een ''Doelnetwerk niet bereikbaar''-fout krijg, als er geen verbinding is... dus er is wel degelijk iets aan het gebeuren tussen de client en de server. Ook het resolven gaat dus niet goed :( iemand idee?
Je hebt toch wel op de clients als gateway de linux-bak opgegeven he?
Verder dezelfde DNS-servers opgeven aan de clients als je bak die direkt aan internet hangt. Verder staat forwarding toch wel aan op die linuxbak he?

Verwijderd

Op zondag 01 april 2001 17:47 schreef fkooman het volgende:
ICQ kan _NIET_ door een HTTP (bijvoorbeeld squid) proxy server als je ALLEEN via die proxyserver op het internet kan, dus MASQ uit, en geen SOCKS proxy server.

Als dit wel kan ben ik _ZEER_ benieuwd naar hoe dat kan en zou ik daar graag meer info over willen hebben.
Oh :? Dus dat ik via de Proxyserver op me werk, die alleen HTTP doorlaat, ICQ kan draaien is dus een wereldwonder dan :?

Gewoon in 2000b opgeven dat je een HTTPS proxy hebt en dan onder tabblad firewall bij HTTPS de naam van van de proxy opgeven en de poort en gaan met die banaan.
Ik moet ook nog even naam en wachtwoord invullen in de vakjes. Werkt als een trein.
Tis wel een MS Proxyserver, mischien dat het hem daarin zit dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, Arnoudo, onder Windows werkt het ook allemaal wel, via die https proxy... perfect allemaal. Maar onder linux wil het niet zo... Verder heb ik echt alles goed ingesteld, dns-en en gateways... een ping van een client naar het externe ip (dus het ip van in dit geval HCCnet) van de server levert ook WEL respons op... dat vind ik dus zo vreemd... maar een ping naar www.tweakers.net doet het niet, evenals niet 195.121.1.66 (dns van planet)... WANHOPIG!!!

Verwijderd

Hm...ik zie ook dat https wel moet werken ja, maar ik las op icq.com dat je dan alleen maar berichten kan versturen en ontvangen toch, geen filetransfer ed?

Maar het is toch al heel wat, misschien kan het met squid ook wel, moet ik nog eens proberen ooit :)

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, TNX, dat MASQ werkt nu... alleen nou heb ik m''n debbie om zeep geholpen.. dat ga ik even opnieuw doen, en dan zal licq wel werken via de gateway :)
Pagina: 1