Ik heb een Linux servertje gemaakt vanaf scratch (dus geen distro maar alles vanaf de source code gecompileerd).
Nu heb ik aardig wat source code staan in /usr/src. Mag ik deze zomaar verwijderen? Ik weet dat ik usr/src/linux moet laten staan omdat sommige programma''s de kernel headers gebruiken, maar hoe zit het voor de rest?
Ik las in een HOW-TO dat je deze probleemloos kan verwijderen, maar enkele personen waarmee ik sprak spraken dit dan weer tegen. Mogen ze nu weg of niet?
Thx
Nu heb ik aardig wat source code staan in /usr/src. Mag ik deze zomaar verwijderen? Ik weet dat ik usr/src/linux moet laten staan omdat sommige programma''s de kernel headers gebruiken, maar hoe zit het voor de rest?
Ik las in een HOW-TO dat je deze probleemloos kan verwijderen, maar enkele personen waarmee ik sprak spraken dit dan weer tegen. Mogen ze nu weg of niet?
Thx
Verwijderd
Yup, die kun je verwijderen. Meestal worden na een make install de headers geinstaled in de daarvoor bestemde directories. De kernel headers moeten idd blijven staan in /usr/src/linux/include, tenzij je natuurlijk een parameter meegeeft aan het configure script.
Toch nog een vraagje:
Als ik het goed begrijp mag ik in de /usr/src/linux map ook alles verwijderen op de /usr/src/linux/inlude map na?
Hoe zit dat dan bij bijvoorbeeld gcc? Die heeft ook zo''n /include map. Die mag toch wel veilig weg?
Als ik het goed begrijp mag ik in de /usr/src/linux map ook alles verwijderen op de /usr/src/linux/inlude map na?
Hoe zit dat dan bij bijvoorbeeld gcc? Die heeft ook zo''n /include map. Die mag toch wel veilig weg?
Verwijderd
Waar sourcecode vaak wel handig voor is is om make uninstall te doen, anders zal je het met de hand weer moeten verwijderen.
En de headers van gcc zijn volgens mij nodig als je iets wilt compileren. Lijkt me niet verstandig om ze weg te gooien.
En de headers van gcc zijn volgens mij nodig als je iets wilt compileren. Lijkt me niet verstandig om ze weg te gooien.
die kernel kun je beter laten staan..
behalve als je toch nix meer compiled.. dan kan de source in princiepe weg..
maar ik als je gcc er op laat staan kun je beter de kernel-source laten staan..
en de gcc headers kun je beter niet wegsmijten.. want dan kun je nix mere compilen:)
behalve als je toch nix meer compiled.. dan kan de source in princiepe weg..
maar ik als je gcc er op laat staan kun je beter de kernel-source laten staan..
en de gcc headers kun je beter niet wegsmijten.. want dan kun je nix mere compilen:)
[04:53:17][roel@roel:~]$ sleep
bash: sleep: command not found
Pagina: 1