[BC3] [Linux]Probleem met anti-aliasing in kde

Pagina: 1
Acties:

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40
Hoi!

Ik heb vandaag geprobeert om anti-aliased fonts in kde te krijgen maar het lukt helaas niet. Ik heb Mandrake 7.2.

Om de anti-aliased fonts te laten werken heb ik XFree86 4.0.3 met anti-aliasing qt 2.3.0 met anti-aliasing, een hoop true-type fonts en kde 2.1.1 geinstalleerd. Ik heb in de kde configuratie bij LookNFeel > Style, anti-aliased fonts aangezet. Vervolgens heb ik de X server, de X Font server en kde opnieuw opgestart maar geen resultaat, de fonts zijn niet anti-aliased. De optie hiervoor staat nog steeds gewoon aangevinkt.

Ik ben al aan het zoeken geweest maar overal vind ik instucties waarin precies beschreven staat wat ik al gedaan heb.

Hopelijk weet iemand een oplossing want anti-aliased fonts zijn :9]

Thanx

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40
Is hier niemand die al anti-aliased fonts heeft in kde en mij uit kan leggen hoe dat gelukt is?

• Victor78
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 20:53
Heb je wel QT_XFT=true gedaan? Ik heb het al werkend, it rulez....>:)

• mth
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02-2025

mth

Doen de true type fonts op zich het wel, afgezien van anti-aliasing?

Doe eens "ldd /usr/X11R6/lib/libXft.so" en kijk of die gelinkt is naar zowel FreeType als naar de render extensie. Idem voor "ldd $QTDIR/lib/libqt.so", die moet ook naar FreeType, de render extensie en Xft gelinkt zijn.

Heb je een "/usr/X11R6/lib/X11/XftConfig" file? Zo niet, download ''m en pas ''m aan naar behoefte.

Open een terminal window (Konsole), tik "set" en kijk welke waarde QT_XFT heeft (moet "1" of "true" zijn).

"This is the noise that keeps me awake."