[BC3] Netwerkprobleempje

Pagina: 1
Acties:

• Ainnir
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Help! ik draai nu RedHat 7.0 en wil kabelinternet delen.. alles staat goed ingesteld, maar als ik probeer te pingen van de server naar een workstation, duurt het eerst 5 minuten, en dan gaat het ding pas pingen:? waar ligt dit aan?

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:55

Valium

- rustig maar -

DNS instellingen. Hij probeert te achterhalen wat de IP-nummers zijn van je workstations. blijkbaar staat er op je server iets niet goed ingesteld wat dat betreft.

Je kunt je DNS-servers instellen in het bestandje /etc/resolv.conf. Dat zou er dan zo uit zien:
code:
1
2
nameserver 122.233.311.4
nameserver 122.233.311.5

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Dan moet ie eerst op host kijken en later pas dns uitvoeren multi on bind,host en dat soort rommel dit staat ook ergens in je /etc/ dir .. Kan er ff zo snel niet opkomen

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Op zaterdag 31 maart 2001 23:25 schreef Valium het volgende:

DNS instellingen. Hij probeert te achterhalen wat de IP-nummers zijn van je workstations. blijkbaar staat er op je server iets niet goed ingesteld wat dat betreft.

Je kunt je DNS-servers instellen in het bestandje /etc/resolv.conf. Dat zou er dan zo uit zien:

code:
1
2
3
nameserver 122.233.311.4

nameserver 122.233.311.5
beste vriend dit gaat niet goed natuurlijk, want zijn werk stations staan op een lan en die kunnen dus _NIET_ op het internet voorkomen in een dns server

je kunt je /etc/hosts.conf aanpassen en daaar de ip''s in zetten met leuke naam :)

(sorry voor die enorme enters tussen de teksten maar ik krijg ze niet weg :?.. opera foutje denk ik ..:?:?)

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:55

Valium

- rustig maar -

Op zondag 01 april 2001 00:16 schreef Gila het volgende:

[..]

beste vriend dit gaat niet goed natuurlijk, want zijn werk stations staan op een lan en die kunnen dus _NIET_ op het internet voorkomen in een dns server
je kunt je /etc/hosts.conf aanpassen en daaar de ip''s in zetten met leuke naam :)
(sorry voor die enorme enters tussen de teksten maar ik krijg ze niet weg :?.. opera foutje denk ik ..:?:?)
(Ik heb de enters even weggehaald in de kwoot. Werd inderdaad wat groot)

Er wordt uiteindelijk wel gepingt, dus de server weet de IP-adressen al wel. Hij gaat slechts controleren bij een DNS-server of dit allemaal wel klopt. Dus een hosts-file zou dit ook voorkomen. Misschien moet je zelf maar een DNS-servertje installeren. Dat is ook handig om een intern domein te gaan gebruiken. Daar kan van buiten dan niemand bij enzo....best leuk.