[BC3] [novell 4.11] NDS terugzetten probs

Pagina: 1
Acties:

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
gecrashde servers verwijderje uit de nds met ndsmgr.exe

server naar andere context zetten doe je met nwadmin. gewoon "move" object. zowel server object als volumeobjecten.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Door een beetje gewaagde update (laten we het samenvatten als geklooi (niet van mij trouwens :P)) is de hele NDS van Novell weg. Aangezien er nog meer kapoet was hebben we hem maar even weggestuurd en door een ander bedrijfje opnieuw laten installeren (o.a. van 4.10-->4.11). De Volumes zijn hierbij gewoon behouden.

We zijn dus met een schone NDS begonnen en we hebben daarop Arcserve geïnstalleerd en de backup van de NDS teruggezet. Alleen toen kwamen er een paar probs:
  • Lange bestandsnamen stond uit |:( We hebben het weer aangezet maar alle bestanden en dirs op Vol1 en Vol2 zijn ingekort naar 8 tekens. Kan dat nog hersteld worden, of ben je die laatste letters dan echt kwijt?
  • Van alle mappen (ook korter dan 8 tekens) zijn de rechten weg. Terwijl de NDS wel terug gezet is en ook klopt. Ik dacht altijd dat de informatie wie rechten heeft tot welke map in de NDS was opgeslagen?? Of blaat ik nu?
  • Na het terugzetten hebben we nu twee contexts (En ik begin nu te twijfelen of dat wel context heet |:(, ik bedoel hetgene wat een niveau hoger zit dan een container en een niveau lager dan de [root]). Hoe krijg je er daar eentje van weg? Want eentje is degene die we gemaakt hebben tijdens het terugzetten van de Backup en de andere tijdens het aanmaken van de NDS (daarvoor dus).
Laten we zeggen dat het woord Systeembeheerder niet voor niks tussen haakjes staat in mijn profile. Het is maar een bijbaantje op school...

bvd,

Steven

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Kan dat nog hersteld worden, of ben je die laatste letters dan echt kwijt?
Hoezo stond lange bestandsnamen uit? Als een volume een LONG/OS2 namespace heeft wordt LONG.NAM/OS2.NAM toch automatisch geladen? :?
Ik dacht altijd dat de informatie wie rechten heeft tot welke map in de NDS was opgeslagen??
Nope. Staat in het bestandssysteem. En het gevolg daarvan is inderdaad dat je als je NDS opnieuw installeert alle trustees enzo kwijt bent.
Hoe krijg je er daar eentje van weg?
Op delete drukken in NWAdmin? :)

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
Als de NDS weg is verdwijnt de koppeling met het bestandsysteem= rechten weg.
De juiste restore volgorde is altijd eerst de nds terug. vervolgens files.
Met Arcserve kan je op novell volumes ook trustees only restoren: dit is hier een goeie optie!

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
bedankt voor je reactie
Op zaterdag 31 maart 2001 13:53 schreef Onno het volgende:

[..]

Hoezo stond lange bestandsnamen uit? Als een volume een LONG/OS2 namespace heeft wordt LONG.NAM/OS2.NAM toch automatisch geladen? :?
[..]
Die was wel geladen maar je moet het dan nog wel activeren, en dat hebben we dan ook gedaan, ik zoek wel ff op hoe we dat precies deden. iig ervoor konden we geen bestandsnamen maken van meer dan 8 letters en daarna wel, alleen alles was wel ingekort :(

[update]
Dit hebben we gedaan voor elke schijf het wordt me nu alleen steeds vager waarom alle bestandsnamen ingekort zijn:
ADD NAME SPACE LONG TO VOLUME <volumename>
Zie novell.com
[update]
Nope. Staat in het bestandssysteem. En het gevolg daarvan is inderdaad dat je als je NDS opnieuw installeert alle trustees enzo kwijt bent.
[..]
Damned
Op delete drukken in NWAdmin? :)
Dat mag niet, dan gaat hij zeuren dat je een andere proggie daarvoor moet gebruiken (iets in de richting van ndsadmin.exe (kan ook iets anders zijn)) en in dat proggie kan je alles weghalen maar de servers die in de twee contexts staan hebben allebij de zelfde naam je mag hem iig niet weghalen.

Ik bedenk me alleen ineens dat hij de server uit de verkeerde context haalt, bij connections stonden namelijk alleen verbindingen naar die server en niet naar de goeie server (met dezelfde naam) in de andere (terug gezette) backup.

Even duidelijkmaken met een voorbeeld:
huidige situatie:
code:
1
2
3
4
5
[root]
  |- MT         //Verkeerde context
  |   - FILESERVER
  |- MT2        //Goeie context
      - FILESERVER

En nou wil ik dus .fileserver.mt weg hebben (en daarna dus .mt), dat kan alleen niet want .fileserver.mt draait nog. Dus hoe verander ik hem naar .fileserver.kkc??