Toon posts:

[BC3] Vraagje ivm bestanden delen tussen BeOS & WinME

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
''k Heb net BeOS Pro v5 op mijn PC geinstalleerd. Fijn OS. Enkel spijtig dat het geen ondersteuning biedt bij 2 netwerkkaarten van hetzelfde merk en type. Toch wel een blunder in een recent OS. |:(

Hoe kan ik een shared folder op een PC met Windows ME aanspreken vanuit het BeOS?

Ik zocht naar een soort van netwerkomgeving-achtige tool, maar vond het niet. Of ben ik gewoon te Windows-minded bezig?

Ik zou ook een FTP-server op de Win-machine kunnen draaien en dan vanop de Be-machine met een FTP-client, mijn mp-drietjes aanspreken, maar dit lijkt mij nogal omslachtig.

De netwerkconnectie werkt perfect, heb ik gecheckt met VNCviewer van Be naar Win.

Alle hulp is welkom.

Verwijderd

http://www.be.com/products/freebeos/experimental.html

Bij de bovenstaande link kun je World O'' Networking (WON) installeren. Een experimenteel onderdeel van BEOS dat gratis te downloaden is. In elk geval is toegang tot Windows shares vanuit BEOS daarmee mogelijk. Hoe het met twee netwerkkaarten zit weet ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
thanx man, voor de info.
Ben jij ff snel zeg :)

Ga ik direct eens proberen.

Verwijderd

Geen dank, anytime...

Glad I could help... ;)

Ik ben in elk geval blij dat de zoveelste bereid is om eens een van de alternatieve os''en te proberen...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 30 maart 2001 23:17 schreef motown het volgende:

Ik ben in elk geval blij dat de zoveelste bereid is om eens een van de alternatieve os''en te proberen...
Ik was vroeger een Die-hard Amiga fan, dus ik heb er zeker geen probleem mee om ook eens wat anders dan Win te proberen.

Ik ben eigelijk overgestapt naar een PC toen ik het beu werd al die knappe hardware te zien die bestond voor PC''s, maar onder het AmigaOs geen of slechte driversupport kreeg.
''t Was meer een kwestie van
''If you can''t beat them, join them'' :)

Mijn eerste indruk van BeOS is toch dat het zeer ''Amiga-Workbench'' aanvoelt, en da''s in mijn ogen zeker een pluspunt.

Verwijderd

Hmmm...

Misschien is Atheos dan ook iets voor je? ;-)

http://www.atheos.cx

Neem maar eens een kijkje. Zal je nog verbazen wat 1 programmeur allemaal wel niet in z''n eentje (!) uit de grond heeft zitten te stampen... :)

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zal je nog verbazen wat Microsoft aan het prutsen is soms..

Expanding the inexpandable

Pagina: 1