[BC3] Mail checken in linux ?

Pagina: 1
Acties:

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:45

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
Ik draai redhat 6.0 ( hedwig ) op me server , en ik wil daar graag ook mail op kunnen ontvangen , mou heb ik ergens gelezen ( weet niet waar ) dat het wel kan , maar hoe ?

X is niet geinstalled b.t.w

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• argi
  • Laatst online: 20-08 07:11
Ja, dat kan heel makkelijk met pine. Gewoon op de command-line "pine" intypen.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
Eens proberen dan :)

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
:?

Ik typ pine in , wil het mail adres instellen , loopt ie vast :?

Hoe zit dit ?

Verwijderd

Loopt je computer vast? loopt Linux vast? Loopt Pine vast? of klapt ie er gewoon uit??? Belangrijk om omvang van probleem in te kunnen schatten.

Linux loopt doorgaans niet zomaar vast.. al eerder (hardware) problemen met compu gehad??
(Ik heb zelf sinds een poos een Linux server thuis op mijn oude vertrouwde Pentium 100MHz... draait als een tierelier, heb Red Hat 7.0 overigens...)

Wat bedoel je verder met mail lezen? Moet je op je linux bak e-mail van het internet halen? of lokaal post lezen??.. want om E-mail te lezen moet je ook nog fetchmail hebben draaien (of nog beter: Postfix)

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 20:06
Is sendmail, postfix of zoiets wel geinstalleerd? Heb je de nieuwste versie van Pine?

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
Ik heb de standaard versie van pine , ik heb sendmail aan en de smtpdeamon is geactiveerd tijdens de install.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
Op vrijdag 30 maart 2001 18:01 schreef tomcat het volgende:
Loopt je computer vast? loopt Linux vast? Loopt Pine vast? of klapt ie er gewoon uit??? Belangrijk om omvang van probleem in te kunnen schatten.

Linux loopt doorgaans niet zomaar vast.. al eerder (hardware) problemen met compu gehad??
(Ik heb zelf sinds een poos een Linux server thuis op mijn oude vertrouwde Pentium 100MHz... draait als een tierelier, heb Red Hat 7.0 overigens...)

Wat bedoel je verder met mail lezen? Moet je op je linux bak e-mail van het internet halen? of lokaal post lezen??.. want om E-mail te lezen moet je ook nog fetchmail hebben draaien (of nog beter: Postfix)
Op de een of andere manier reageerde pine nergens meer op en gooide het systeem vast.

Ik heb er verder nooit hardware problemen mee gehad .

Heb wel een koe draaien die voor 99.4 % processor belangsting zorgd , zou dit ermee te maken kunnen hebben ?

Verwijderd

hmz volgens mij ondersteund pine geen pop3-adressen. Hier moet je een ander programma voor gebruiken namelijk Fetchmail.

Dit programma vond ik nogal een bitch om te configgen (onwijs veel opties) en het gebruiken van een script is dan ook zeker aan te raden ;) Alleen Freshmeat.net is down $#^%@$^% dus ik kan hem ff niet voor je opzoeken. Naja daar zul je zelf ook wel uitkomen.

Succes ermee

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
Owwja , de specs van dat ding :

Behuizing : AT EPA Prolution Preventer 230w
Processor : pI166MMX
Geheugen : 32 MB simm ( 4x8 )
HDD : 800 MB segate
Fdd : stnd
CDROM : 50 x
Video : matrox MGA mistique 2MB
Netwerk : realteck 8029

Dit is de belangrijkste info denk ik wel...

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
Ik schop hem ff omhoog !

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:47
Behuizing : AT EPA Polution Preventer 230W
Processor : PI 166MMX
HDD : 800 MB seagate
Video : matrox MGA mystique 2MB
Netwerk : realtec 8029

Wat een typfouten :p

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:55

Valium

- rustig maar -

Misschien liep Pine niet vast, maar probeerde pine contact te zoeken met de POP3-server. Dat zou natuurlijk kunnen. (Hint: je hebt 6 schermen ter beschikking in Linux. Druk maar eens op CTRL+ALT+F1...F6. Kun je meerdere dingen tegelijk doen.

Anywayz...Mail haal je op met fetchmail en vrienden. Verdere informatie daarover kun je zoals altijd vinden op Freshmeat bekijken.
Linux gebruikt namelijk lokale mail. Een bepaalde map op je herde schijf is gereserveerd voor je e-mail. Dan kunnen programma''s jou ook e-mailen. Dat is soms wel handig voor geautomatiseerde taken die ineens niet meer werken. Je hebt dus een programma nodig die de e-mail van de POP3-server ophaalt en in je lokale mail neergooit.
Succes!!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
Op zondag 01 april 2001 16:38 schreef G8KeePeR het volgende:
Behuizing : AT EPA Polution Preventer 230W
Processor : PI 166MMX
HDD : 800 MB seagate
Video : matrox MGA mystique 2MB
Netwerk : realteck 8029

Wat een typfouten :p
?

Pagina: 1