[BC3] [NW5] Webserv: ASP en ODBC

Pagina: 1
Acties:

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Hi,

Ik heb een NW5 server met Netscape Enterprise Webserver draaien.
Nu wil ik op een pagina een ActiveX ASP script laten draaien.
Tot nu toe valt dat wel mee denk ik (ben absoluut geen HTML bouwer ofoz, maar heb dit ''pakketje'' al eens eerder draaiende gehad onder NT4 met IIS4).
Echter deze ASP maakt gebruik van een ODBC connectie met een Access DBtje.
Gaat dit werkend, of moet ik op zoek naar iets anders ?

ThX
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Ondanks alle lof dat je met een NW5.1 server en NES zonder probs Microsoft''s ASP zou kunnen draaien, begin ik me toch echt zorgen te maken ...

Als ik het goed begrijp heb ik dus een third-party utility nodig om sowieso een ASP te kunnen runnen op NES :?

Of kan ik dan IBM WebSphere installen om m''n ASPs te kunnen executen (lijkt me nl. in mijn geval een waanzinnige overkill).

Wie werp licht op deze zaak?

ThX
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Misschien heb je hier wat aan :

http://www.halcyonsoft.com/asp-doc/docs/config/netware.html

Probeer eens wat te kutten met die SQL connector die bij je NW5 install zit, misschien lukt je het hier mee. Ik heb er zelf geen ervaring mee....

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Zo ver was ik ook (ThX anyway), echter na downloaden van 10 Mb blijkkt dat je de JDK ook nog nodig hebt (ga nu dus maar''s ff uitzoeken of je MS JDK of NW JDK nodig hebt).

Die SQL conn. begin ik maar ff niet aan, als ASP al zo''n prob is.
Het ging mij er eigelijk alleen om , om file via HTTP te uploaden naar de server (wat ik dus onder IIS altijd met ASP deed).

Schijnt trouwens dat er bij de NW5.1 CD''s ook een versie van halcyon zit, maar die ken ik nergens vinden opde cd''s :( (moc iemand ''m wel hebben, misschen per mail?)

in ieder geval bedank Rosink!

GRtZ
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ