<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25
"This is the noise that keeps me awake."
Verwijderd
Succes
Groeten, JP Durman
en exim is beslist niet hetzelfde als sendmail, je kunt wel dezelfde syntax gebruiken om mailtjes te sturen (compatible dus voor je scriptjes ..)
Denk dat de keuze om het even is .. bij allemaal zul je goed in je config moeten wroeten wil je het netjes dicht krijgen.
Hmm... ik zoek hier ook al een tijdje om... ''k zal Exim es proberen...Op donderdag 29 maart 2001 12:18 schreef gekkie het volgende:
ik gebruik ook exim, kon er het meest eenvoudig authentication aan de praat krijgen ... kortom no-spam via mijn mail-servertje ...
en exim is beslist niet hetzelfde als sendmail, je kunt wel dezelfde syntax gebruiken om mailtjes te sturen (compatible dus voor je scriptjes ..)
Denk dat de keuze om het even is .. bij allemaal zul je goed in je config moeten wroeten wil je het netjes dicht krijgen.
Nadeel van sendmail, zitten/zaten ontzettend veel bugs in. Zoek maar eens naar sendmail op securityfocus.com.Op donderdag 29 maart 2001 11:26 schreef JPDurman het volgende:
Ik gebruik echt al eeeeuwen Sendmail..heb er nog nooit problemen mee gehad totdat mijn servertje is een keer voor spam werd gebruikt..koste me nogal wat tijd om uit te vinden hoe ik die gasten te slim af kon zijn. Maar het is me gelukt. Sendmail is echt onwijs uitgebreid.
Succes
Groeten, JP Durman
Ik gebruik postfix, en kan er (na 1 patch) net zoveel mee als sendmail.
Ik ben fan van dingen
Die redenatie zie ik ook regelmatig van Windows gebruikers...Sendmail wordt echt superrveel gebruikt, das ook een reden dat er veel bugs gevonden zijn....
Natuurlijk vinden meer gebruikers ook meer bugs, maar dat zegt nog niet alles over hoeveel bugs er in een bepaald programma zitten.
Nog onafhankelijk van het aantal bugs, is postfix een stuk veiliger ontworpen dan sendmail. Postfix bestaat uit een heleboel losse processen, waarvan alleen die processen als root draaien die ook echt root privilleges nodig hebben. Mocht er een bug in postfix zitten, dan is de kans dat een kraker daarmee root kan worden een stuk kleiner dan bij sendmail.
"This is the noise that keeps me awake."
Ik hoorde een keer dat deze meneer Venema de code op servetjes had geschreven, want geen compu in de buurt, thuis ingeklopt, compilen en klaar is kees!Postfix is my attempt to provide an alternative to the widely-used Sendmail program. Postfix attempts to be fast, easy to administer, and hopefully secure, while at the same time being sendmail compatible enough to not upset your users.
Iedereen alvast bedankt.
succes .. heeft me wel eventjes gekost voordat ik het aan de praat had .. maar het werkt nu prima :-)Op donderdag 29 maart 2001 13:40 schreef HariZ het volgende:
[..]
Hmm... ik zoek hier ook al een tijdje om... ''k zal Exim es proberen...
iets van de RFC die er bij hoort .. en iets van "+exim + authentication" ofzo inkloppen in altavista .. en zo heb ik wel eens een of ander tutorialtje gevonden en stukjes voor in configscript
Verwijderd
Ja, dat hangt af van wat je ermee wilt, en waar je je comfortabel bij voelt. Debian is een hele mooie, SuSE ook...Op vrijdag 30 maart 2001 12:16 schreef Kogelvis het volgende:
Bedankt allemaal voor jullie reacties ik heb nu een aardig idee wat er is maar zouden jullie ook nog even naar mijn andere vraag willen kijken welke linux versie het best is om een server op te zetten
Iedereen alvast bedankt.
Van SuSE moet ik dan zeker de proffesional versie hebben of niet?Ja, dat hangt af van wat je ermee wilt, en waar je je comfortabel bij voelt. Debian is een hele mooie, SuSE ook...
moest MTA zijn en geen MTE
Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik ben het met TiNRiB eens, ik denk dat het zeker de moeite waard is voor je om qmail ook eens te bekijken. Inderdaad zijn de termen Secure & StableOp vrijdag 30 maart 2001 13:09 schreef TiNRiB het volgende:
gebruikt er nou niemand Qmail?
Dat ownedddddddd
Secure
Stable
Ook het Maildir formaat en de snelheid waarmee qmail de post verwerkt is een welkom voordeel. In mijn geval zeker sneller dan Sendmail dat deed.
Voor meer info kan je op de qmail homepage terecht (http://ds9a.nl/qmail/top.html)
Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8