[BC3] Mandrake Linux!!!???x

Pagina: 1
Acties:

• BansheeBoy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-06 11:01
Hallo,

Sinds kort heb ik Mandrake Linux geinstalleerd (erg simpel)op een toshiba sattelite 4080xcdt, in een dual-boot met wikn98. ik moet zeggen, linux heeft een hele andere feeling. Ik ben tegen enkele dingen aangestuit. Ik zit met de volgende vragen:

1. Hoe installeer ik software onder linux???x
2. Hoe krijg ik Divx werkend onder linux???x
3. Hoe krijg ik een B-merk pcmcia netwerkkaart geinstalleerd, en hoe gebruik ik de daarbij behorende drivers?
4. Wat is een goed boek voor iemand die niet wil leren copy/pasten, maar tussen expert en medior in is???

Ik hoop dat jullie mij snel kunne helpen!!!x

Hoi.

BansheeBoy s(L45)e:)

:{ ²

Verwijderd

1. Dit kan dmv rpm files (redhat package mamager) of de source code zelf compilen (meestal in een gz file downloaden

dit gaat vaak dmv

./configure
make
make install

Er is gewoon een div-x codec voor linux...

en ja een boek is zeer handig

Verwijderd

Op donderdag 29 maart 2001 03:26 schreef BansheeBoy Se het volgende:
1. Hoe installeer ik software onder linux???x
die vraag is al beantwoord :)

2. Hoe krijg ik Divx werkend onder linux???x
er zijn verschillende media players, ik weet toevallig dat mandrake _ZELF_ daar packages voor heeft, ik weet niet of je kabel hebt ofzo maar ergens in mandrake zit zo''n package manager daar mee kun je packages downloaden en selecteren. maar als je _ECHT_ een goeie wil moet je op vers vlees zoeken naar mplayer dat ding speelt zo''n beetje alles dus ook files die niet compleet zijn enze (ASF)hij maakt gebruik van windows library''s. [quote]
3. Hoe krijg ik een B-merk pcmcia netwerkkaart geinstalleerd, en hoe gebruik ik de daarbij behorende drivers?
[/quote]

linux heeft standaard pcmcia modules, als je je kernel met pcmcia kaartjes hebt gecompiled "probed" hij die met de mods die hij heeft. als dat dus wel gebeurd maar geen goeie mod is...tja.. goed zoeken en veel suc6 :)

4. Wat is een goed boek voor iemand die niet wil leren copy/pasten, maar tussen expert en medior in is???[/qoute]

/usr/doc -> en vervolgens gewoon doen!! ;)
suc6

oja...net toen ik klaar was met posten kwam ik dit tegen.

http://www.linuxsecurity.com/advisories/mandrake_advisory-1239.html

Verwijderd

Op donderdag 29 maart 2001 03:26 schreef BansheeBoy Se het volgende:

4. Wat is een goed boek voor iemand die niet wil leren copy/pasten, maar tussen expert en medior in is???
Running Linux

Linux Howto''s

Oh, en de /usr/share/doc/* natuurlijk

Verwijderd

de mandrake user guide uiteraard. en kijk ook eens op het mandrake forum en op mandrake user. Als je mandrake volledig geinstalleerd hebt zitten er ook wat doc''s in het "start" menu. (onder documents). En de links hieronder natuurlijk.