Toon posts:

[BC3] Debian 2.2r2 en KDE2.1 foutmeldingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen.
Als ik menig source wil compilen (software voor KDE 2.1), eindigt het verhaal vaak met ''Cannot find KDE header files in specified prefix path. Please check it, and fix it''. Iemand enig idee wat dit is en hoe ik het op kan lossen?

Verwijderd

heb je iets van kde-devel ofzo wel geinstalleerd?

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Als je KDE2.1 op je debian systeem geinstalleerd hebt m.b.v. de .DEBjes, dan moet je de packages ''kdebase-dev'' en ''kdelibs-dev'' ook geinstalleerd hebben.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Topicstarter
en wat is precies de commandline voor deze packages?
dpkg -i [packetname]

maar welke packetname is het precies? Of is het makkelijker om dit weer via de KDE packet manager te doen?

Verwijderd

Topicstarter
is er nou echt helemaal niemand hiero?

Verwijderd

uhm... deze misschien? apt-get install kdeblabla-dev

Verwijderd

Topicstarter
maar wat staat er op de plek van blabablabla, of hoe kom ik daar achter?

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:55

Valium

- rustig maar -

Gebruik ten eerste apt-get in plaats van dpkg. Die download meteen automatisch het pakketje dat je nodig hebt en alle dependancies. Probeer anders een gnome-apt (een grafisch frontendje voor apt). "apt-get install gnome-apt"

Je moet de dev-packages installeren. Als een programma niet wil compileren moet je altijd de header-files hebben. Die zitten in de xxxxx-dev pakketten. Een site die voor mij erg handig is gebleken is de package-pagina van debian zelf Ga naar Debian.org en klik linksonder ergens op Packages. Dan kom je op een pagina waar je 2(!!) zoekregeltjes hebt. De bovenste is voor pakketnamen en pakketbeschrijvingen. De onderste is voor bestanden en directories.
Veel succes!
Pagina: 1