[BC3] liloboot redhat/w2k

Pagina: 1
Acties:

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Heb net RH 7.0 geinstalleerd. Normaal installeert RH dan ook automatisch de liloboot zodat zowel w2k als RH geboot kan worden. Dat is echter niet gebeurt en het systeem start nog steeds op met w2k.
Dus manual bekeken maar kom er niet uit.
Ik boot met disk zodat ik linux inkom (graphical login, kde). Start dan de linuxconf. Ga daar naar boot mode en stel daar alles voor lilo in. (linux = /hda6, w2k = /hda1). Als ik dan zeg ''accept'' krijg ik foutmelding. Wat doe ik fout?

Verwijderd

mogen we de fout melding eens zien?

• x-wolf
Sorry voor de late reactie maar ik had grote problemen met de inet, dat moest eerst even worden opgelost.Dit is de foutmelding:
checking base config kernel''s modules
mounting local volumes
checking file persmissions
checking lilo
executing: /sbin/lilo
*warning device 0x0306 exceeds 1024 cylinder limit
Fatal: sector 550051188 too larse for lineair mode (try LBA 32 instead)
*return 1
executing some sysv initscripts
Er staat dus LBA 32 instead, waar kan ik dat instellen en wat is nu eigenlijk precies het probleem (en ja, ik ben idd een newbie op dit gebied)

• x-wolf
:Z

• x-wolf
:Z :Z :Z :Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z

• x-wolf
Kan echt niemand mij helpen?

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Op zaterdag 31 maart 2001 15:51 schreef x-wolf het volgende:
Sorry voor de late reactie maar ik had grote problemen met de inet, dat moest eerst even worden opgelost.Dit is de foutmelding:
[..]

Er staat dus LBA 32 instead, waar kan ik dat instellen en wat is nu eigenlijk precies het probleem (en ja, ik ben idd een newbie op dit gebied)
lilo kan geloof ik niet boven de 1024 cylinder grens
je moet een partitie maken /boot (van een paar MB waar je kernel en wat andere filtjes op komen te staan)
die voor die grens zit
en dan kan het wel ;) volgend mij

Verwijderd

lilo kan wel booten van grote schijven. ik had hetzelfde probleem en heb het opgelost door "linear" te vervangen door "lba32" in een configuratie bestand.

ik ben alleen straal vergeten hoe dat bestand heet en m''n linux box ligt uit elkaar voor onderhoud.

zoek een naar "lilo.conf" of zoiets.

Verwijderd

hmmm linux op fat32 lekker secure.....|:(
Paar megies in de 1024 grens vrijhouden en daar je boot op zetten
en voor de rest RTFM over lilo zie http://www.redhat.com
wordt uitgelegd over multiboot en nt etc

Verwijderd

Zoals al gezegd is /etc/lilo.conf aanpassen en daarin i.p.v. lineair lba32 zetten.

Vervolgens een keer /sbin/lilo draaien en al je probleempjes verwijnen als sneeuw voor de zon
Pagina: 1