[BC3] SuSE 7.1

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 17:09

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Ik ben as-we-write SuSE 7.1 aan het downen, maar ik vraag me nu het volgende af:
SuSE 7.0 heb ik gekocht op 6(!) cd''s. SuSE 7.1 is al behoorlijk lang bezig en het mapje bevat onderhand ook zo''n 500 meg. Dat wordt nog veel meer denk ik...
Iemand enig idee hoe je dit op CD brand zodat het werkt als een distro op cd? Het gaat er voornamelijk om dat de cd''s die ik dan heb gebrand herkend moeten worden als distro cd''s. Ik zou niet weten wat er op welke cd moet en het gaat niet op één cd passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:41

hilgo

Clear your mind of can't.

De download versie van suse is gewoon een iso van 1 cd-tje. Met bijv. easy cd creator kun je zo''n iso op een cd branden en klaar is u :)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Eeehhhmmm, nee, dat is het niet want cd''s van meer dan een GB bestaan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op zondag 25 maart 2001 13:22 schreef wzzrd het volgende:
Eeehhhmmm, nee, dat is het niet want cd''s van meer dan een GB bestaan niet.
Echt wel, eergister nog een CD van 1.3Gb gezien op de CeBIT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Die iso''s zijn volgens mij niet meer dan 1cd, voor die extra software moet je de cd''s in de winkel kopen

* Stacium is nu ook SuSe 7.1 aan ut downloaden

:9

It seemed like a good idea at the time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Het zijn ook geen iso''s (dat heb ik nooit gezegd) het is een map op de SuSE ftp die 7.1 heet. En die is _gigantisch_ Daar ligt ook het probleem: als de download anderhalve gig is of zo, welke rpm''s moeten dan op welke cd''s? Het moet toch kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja daar zit ik ook mee. ik heb nu al 600 mb en er komt nog veeel meer in. op de suse site staat ook niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duronbug
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 21:16

duronbug

Step on it.....!

Wat jij aan het downloaden bent is de complete installatie van Suse.
Geschikt om rechstreeks vanaf ftp te installeren. Je kunt suse installeren door de bootdisks te downloaden van ftp en daarna je pc op te starten met deze bootdisk.
Dan krijg je een install menu waar je dan de ftp server etc kunt opgeven.
En dan kun je gewoon net als van cd suse installeren.
Ik heb het ook al geprobeerd alleen zijn volgens mij die bootdisks van suse 7.1 nog van 7.0 of zoiets, want hij zegt namelijk dir hupeldepub niet gevonden. Als ik echter de dir van 7.0 aangeef gaat ie wel vrolijk door met installatie.
Ik wacht dus nog ff op een nieuwe update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je het vanaf je harde schijf ook installeren?? anders vind ik het een beetje zonde van die 665mb die ik al gedownload heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ohja en in die install directory staan ook een setup.exe en een autorun file''tje. deze heb je niet nodig met ftp. volgens mij is het toch de bedoeling dat je het zou kunnen installeren van cd... maar hoe :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.linuxiso.org

Hier staan de ISO''s van alle grote Linux distro''s, kan je gewoon op cd fikken en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee daar staat alleen een suse iso waarmee je linux van cd kan draaien... en dus niet kunt installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duronbug

duronbug

Step on it.....!

Je kunt volgens mij ook wel vanaf hd installeren, vraag me niet hoe dit precies moet. Maar ik weet wel dat je in het install menu ook de hd als bron kan opgeven.
Maar bedenk wel dat het totaal 6x 6cd''s als ik het goed heb dus 4-5 gig is in totaal.
Ik denk niet dat je dit ff gaat downloaden.
Het beste kun je gewoon vanaf ftp installeren.
Zo hoef je alleen maar datgene wat je nodig hebt te downloaden en je kunt makkelijker upgraden.
Dus download ff die bootdisks, lees ff de readme die er in staat en probeer te installeren.
Als het jou wel lukt laat het me dan ff weten.
Mij lukt het namelijk nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon even wachten tot de evaluation versie van SuSE 7.1 uit is. Deze is vanaf CD installeerbaar. De software die er niet op staat pluk je gewoon ergens van het internet, of van de SuSE ftp server.

De release zou nog een paar dagen moeten duren. Althans volgens SuSE...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inmiddels zit ik op 1.79gb maar ik vind het zo zonde om het weg te gooien. maar ik kijk wel ff of het met direct installen van ftp de moeite waard is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben inmiddels wel die ftp install begonnen. je moet eerst rawrite hebben en een bootflop. deze moet je downloaden van die ftp server onder de dir /disks en /dosutils
om mn netwerkkaart aan de praat te krijgen heb ik nog een andere disk moeten maken met rawrite waar de netwerkkaart modules opstaan. hopen dat ie het nou goed doet en dat ik geen timeouts ed krijg :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de mensen die er nog geinteresseerd in waren: het is gelukt!!
sorry dat ik niet eerder heb kunnen antwoorden maar het ging niet meteen helemaal goed, door dat lilo kon ik windows niet meer opstarten :( en xfree deed het ook nog niet
maar inmiddels is het gelukt en voor de mensen die er nog over twijfelen zou ik zeggen probeer maar gewoon.
ohja en ik heb van ftp.wau.nl gedwonload (137.224.11.10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duronbug

duronbug

Step on it.....!

Lamer, zeg ff hoe en wat je gedaan hebt.
Heb je de bootdisks gebruikt en daarna vanaf ftp geinstalleerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het net even geprobeerd en ik denk dat het als volgt kan:

Download de disk images ''bootdisk'' en ''modules2'' van een SuSE 7.1 mirror (bijv. ftp.wau.nl).
Schrijf deze met behulp van rawrite naar floppy.
Boot van de bootdisk, etc.
Kies bij de installatie-mode voor FTP.
Vul je netwerkgegevens in, en als FTP server IP: 137.224.11.10, pad /pub/suse/i386/7.1/suse
Dan gaat je installatie gewoon in texmode YaST-1 verder (dus nix grafisch oid).

Ik ben hier gestopt omdat ik eerst mijn partities in orde wil brengen. Maar ik denk dat het zo gewoon kan...

ik zou zeggen probeer het even zelf en laat weten of het lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja precies zo heb ik het ook gedaan... zeker beter dan die 6 cd''s downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep het is me net gelukt op die manier.

Verwacht alleen geen grafische installatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duronbug

duronbug

Step on it.....!

Het is mij ook gelukt op dezelfde manier als jullie gedaan hebben.
Dit gaat echt super. Ook de snelheid is niet verkeerd, ik had verwacht dat ie wel een dag bezig zou zijn om het te installeren, maar naar een uurtje had ik alles geinstalleerd.
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
nog paar puntjes though:

- evaluatie versie is Live versie en die wil je niet ;)
- die floppy''s zijn gewoon 7.1
- de reden waarom de meeste ftp''s een "folder not found" melding geven, is omdat de meeste ftp''s 7.1 nog niet volledig hebben gemirrord
- op linuxiso.org staan géén suse iso meer, überhaupt niet
- de hele suse7.1 shit van ftp is zo''n 5 gig (ik had alles binnen) maar het is de moeite niet: installeren van ftp gaat sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-06 15:38
thnx

www.kuiphuis.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

:?
Oud topic, wie bedank je? Afijn, discussie is toch niet meer relevant :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1