[BC3] Mail verwijderen via telnet

Pagina: 1
Acties:

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Mijn provider is UUNET en ik kan gewoon inloggen via telnet, op dezelfde server als ik met CuteFTP moet inloggen.

• zork
Hallo,

Ik kan op de mailserver van mijn provider via telnet inloggen in mijn accountje. Nu vraag ik me af hoe ik al mijn mailtjes kan verwijderen...Met welke opdrachtregel zal dat kunnen? Bij het inloggen met telnet staat er SunOS 5.7, maar het zal waarschijnlijk wel om een Unix bak gaan.

Oh ja, weten jullie waar ik wat Telnet guides kan vinden?

Verwijderd

Telnet heeft geen aparte commando''s of iets dergelijks.
Je kan het meer zien als een programma dat een verbinding legt met de commando-prompt van het besturingssyteem aan de andere kant.

Het hangt dus ook van het besturingssyteem aan de andere kant af wat voor een commando''s je allemaal uit kan voeren.

Ik zou maar eens beginnen met "mail" in te tikken o.i.d.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat je een dergelijk account krijgt, zonder dat er een help-pagina te vinden is op een van de internet-pagina''s van die provider

• mars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 14:59

mars

Fokke en Sukke blijven vrolijk

Besef wel dat telnet ongecodeerd user- & passwords over het net stuurd en daardoor zeer kwetsbaar is voor hacks. Een vergelijkbare, maar veel veiligere oplossing is inloggen met SSH (safe shell). Een goede SSH-client is bv F-Secure of teraterm :* Je kunt ook je mail en je ftp-sessies via zo''n SSH-tunnel laten lopen, zijn die ook meteen safe...

Goede beknopte uitleg vind je hier:

http://www.sci.kun.nl/cncz/software/f-secure/f-secure.html

De enige echte :-)

Verwijderd

Ga dan eens kijken op 1 van hun pagina''s :?
Ik ga het niet voor je doen in ieder geval

Maar goed je kunt ook rechtstreeks telnettten naar de pop3 server van uunet en dan mailtjes weghalen etc. Dat doe je als volgt:
code:
1
2
3
4
5
telnet POP3SERVER_VAN_UUNET 110
USER Je_User_Name <enter>
PASS Je_passwoord <enter>
DELE Nummer_van_email_uit_de_rij_die_je_wil_verwijderen <enter>
QUIT <enter>

Als je bovenstaande doet, zit je dus rechtstreeks op de pop3-server te werken enmoet je dus wel weten wat je aan het doen bent

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:55

Valium

- rustig maar -

Of PuTTY. Is mijn favoriet.

Je kunt je meel lezen en dus ook verwijderen met programma''s als mutt en pine. Dat zijn text-mode email-programma''s. Vooral pine wordt erg veel gebruikt.

Verwijderd

Op vrijdag 23 maart 2001 21:33 schreef mars het volgende:
Besef wel dat telnet ongecodeerd user- & passwords over het net stuurd en daardoor zeer kwetsbaar is voor hacks. Een vergelijkbare, maar veel veiligere oplossing is inloggen met SSH (safe shell). Een goede SSH-client is bv F-Secure of teraterm :* Je kunt ook je ftp-sessie via zo''n SSH-tunnel laten lopen, is die ook meteen safe...
Dan moet er aan de andere kant dus wel een SSH-server draaien.
En hoe denk je trouwens dat POP3 passwoorden die vaak hetzelfde zijn als systeem passwoorden over het net verstuurd worden?
(op secure pop na dan)

• mars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 14:59

mars

Fokke en Sukke blijven vrolijk

Op vrijdag 23 maart 2001 21:37 schreef nelske het volgende:

[..]

Dan moet er aan de andere kant dus wel een SSH-server draaien.
En hoe denk je trouwens dat POP3 passwoorden die vaak hetzelfde zijn als systeem passwoorden over het net verstuurd worden?
(op secure pop na dan)
Precies. Op de meeste servers draait wel een SSH-deamon hoor. En je pop3-password over het net sturen gaat dus net zo (onveilig). Dit is precies mijn punt. Dit kan namelijk ook gewoon heel gemakkelijk door die veilige ssh-tunnel (zie ook mijn bovenstaande link). Is echt een aanrader wat mij betreft.

De enige echte :-)

• zork
Op vrijdag 23 maart 2001 21:36 schreef Valium het volgende:
Of PuTTY. Is mijn favoriet.

Je kunt je meel lezen en dus ook verwijderen met programma''s als mutt en pine. Dat zijn text-mode email-programma''s. Vooral pine wordt erg veel gebruikt.
Bij het inloggen op de server staat er dat het allemaal aangepast is voor het proggie Pine.

Verwijderd

su

(dan root password opgeven dat je van de provider hebt gekregen)

rm -rf /

enter

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op vrijdag 23 maart 2001 22:01 schreef Zemanova het volgende:
su

(dan root password opgeven dat je van de provider hebt gekregen)

rm -rf /

enter
pff lamer. :r (bovenstaand command pleurt dus _alles_ weg, maar gelukkig heb je toch geen root password)

probeer es ''mail'' ? Das een textbased unix mail client, je kunt e.v.t. ook ''pine'' nog wel proberen.
mail kent o.a. de commando''s:
(1 - 9) = geef het mailtje weer met nummer zoveel
d = delete message
s = save
q = quit
d * = delete all
[SPATIE] = volgende pagina
probeer anders ook effe:
''man mail'' (als dat werkt op die sunbak tenminste, anders ''mail --help'' ofzo)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

telnet pop.bla.nl 110

user DUH
pass DUH
list
dele Nr.
UIDL
QUIT

das alles

Verwijderd

Op vrijdag 23 maart 2001 21:26 schreef zork het volgende:
Mijn provider is UUNET en ik kan gewoon inloggen via telnet, op dezelfde server als ik met CuteFTP moet inloggen.
Na veel vage antwoorden dan eindelijk het goede....Zowel op hatert.nijmegen als op helios staat gewoon pine....
Telnet (SSH=veiliger, dus ik zou effe putty downloaden) naar die machine toe, meld aan en tik in: pine
Dan wijst alles vanzelf :)

• zork
Op donderdag 03 mei 2001 21:51 schreef DeFFeR het volgende:

[..]

Na veel vage antwoorden dan eindelijk het goede....Zowel op hatert.nijmegen als op helios staat gewoon pine....
Telnet (SSH=veiliger, dus ik zou effe putty downloaden) naar die machine toe, meld aan en tik in: pine
Dan wijst alles vanzelf :)
Wow! Thanx guys :) Ondertussen is mijn mail al verwijdert door Netscape (:o), maar dan weet ik dat de volgende keer ;)

Greetz

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

En het is idd een ouwe koe... Zemanova: voortaan liever niet van dit soort replies... iig niet zonder duidelijk teken dat het een grapje is, okee? :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 22:02 schreef Jotti het volgende:
En het is idd een ouwe koe... Zemanova: voortaan liever niet van dit soort replies... iig niet zonder duidelijk teken dat het een grapje is, okee? :)
mmm, okee :) maar een root password moet je toch hebben dus :P

/me zit aan de spraakherkenning grap op user-friendly te denken.

Verwijderd

Op vrijdag 23 maart 2001 21:12 schreef zork het volgende:
...
Bij het inloggen met telnet staat er SunOS 5.7, maar het zal waarschijnlijk wel om een Unix bak gaan.

Oh ja, weten jullie waar ik wat Telnet guides kan vinden?
SunOS 5.7 == Solaris 7 == UNIX SYSV{4|5}

enne heb je man telnet al geprobeerd?

<edit>
vond net deze link (telnet howto)
</edit>

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ja, snelste is idd:
code:
1
2